Przedział pasażerski Peugeot 2008 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy jak i pasażera. Peugeot wykazał, że podobny poziom, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona klatki piersiowej i odcinka szyjnego została oceniona jako marginalna. Dla pozostałych krytycznych obszarów ciała kierowcy i pasażera była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dzięki czemu 2008 zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako wystarczająca, a ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego. Do tej oceny 2008 został wyposażony w opcjonalny pakiet bezpieczeństwa, który posiada bardziej zaawansowany system AEB niż jest montowany standardowo.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu dziecięcych manekinów. Jednak w próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako słaba dla manekina 10-cio latka. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej - system ten został doceniony. Jeden z testowanych fotelików nie mógł zostać zainstalowany poprawnie na tylnym siedzeniu. W pozostałych przypadkach wszystkie typy fotelików, do których 2008 został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Także ochrona miednicy została oceniona jako dobra. System AEB zamontowany jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa jest w stanie wykryć szczególnie narażonych użytkowników dróg , takich jak piesi i rowerzyści, a także inne pojazdy. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych; również w przypadku rowerzystów skuteczność działania została oceniona jako dobra.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.