Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 477 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot 2008 1.2 Vti 'Active', LHD

Peugeot 2008 1.2 Vti 'Active', LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1111 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 88 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w testach zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Peugeot pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów różnych wielkości i do tych zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej ochrona klatki piersiowej była należyta, innych regionów ciała dobra. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej oceniona została jako marginalna. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,9pkt
Zderzenie ze słupem
7,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest niejasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. Za co model nie otrzymał nagrody. W modelu można zainstalować większość fotelików dla dzieci dostępnych na rynku.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
22,2pkt
Instrukcja
11,7pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
22,2pkt
Instrukcja
10,5pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

26 pkt | 72 %

Metodologia testowania ochrony pieszych zmieniła się od czasów testów modelu 208 w 2012 r.. Powierzchnia maski wykazała dobrą lub odpowiednią ochronę na większości swojej powierzchni, ze słabymi wynikami u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupków szyby przedniej. Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszych, podczas gdy przednia krawędź maski zapewniła dobrą lub marginalną ochronę regionów miednicy.

Głowa
16,0 pkt
Miednica
4,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 70 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje miejsca z przodu. Model wyposażony jest w ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
Multimedia
Filmy
Zdjęcia