Kabina pasażerska pozostała stabilna w testach zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Peugeot pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów różnych wielkości i do tych zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej ochrona klatki piersiowej była należyta, innych regionów ciała dobra. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej oceniona została jako marginalna. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest niejasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. Za co model nie otrzymał nagrody. W modelu można zainstalować większość fotelików dla dzieci dostępnych na rynku.
Metodologia testowania ochrony pieszych zmieniła się od czasów testów modelu 208 w 2012 r.. Powierzchnia maski wykazała dobrą lub odpowiednią ochronę na większości swojej powierzchni, ze słabymi wynikami u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupków szyby przedniej. Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszych, podczas gdy przednia krawędź maski zapewniła dobrą lub marginalną ochronę regionów miednicy.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje miejsca z przodu. Model wyposażony jest w ogranicznik prędkości.