Testowane auto to w rzeczywistości Toyota Aygo 1 x-play, LHD. Peugeot 108 jest identyczny z Toyotą Aygo w każdym aspekcie przeprowadzanego testu bezpieczeństwa, dlatego wyniki obu testów również są identyczne.
Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Jednak występuje ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami kolumny kierownicy. model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki wskazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała, ochrona klatki piersiowej oceniona została jako należyta. Zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu była dobra.
Na podstawie odczytów z czujników umieszczonych na manekinach, model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 3-letniego. Podczas testów wpływów bocznych ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była odpowiednia. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika podtrzymującego dziecko tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, jest jasna i system został nagrodzony. W modelu może zostać zainstalowana większość fotelików dla dzieci dostępnych na rynku.
Ochrona dostarczona przez zderzak była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Frontowa krawędź maski w przeważającej mierze zapewniła słabą lub marginalną ochronę.Ochrona zapewniona przez maskę była odpowiednia lub marginalna. Powierzchnia wzdłuż przedniej szyby zapewniła słabą ochronę, natomiast filary przedniej szyby zapewniły marginalną ochronę.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymagania Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości występuje jako opcja, ale przewiduje się, że zostanie sprzedany w ilości pozwalającej na kwalifikacje do oceny przez Euro NCAP. Model nie ma niezależnego układu hamulcowego oraz systemu wspomagającego jazdę w mieście.