Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Minivany |
Nadwozie | minivan |
Masa | 1448 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina doznała minimalnej deformacji, a drzwi kierowcy mogą być normalnie otwarte po zderzeniu. Stabilna konstrukcja wraz z podwójnymi poduszkami powietrznymi, pasami z napinaczami i ogranicznikami napięcia zapewniają odpowiedni poziom nacisku oraz ochrony. Mimo wszystko nogi kierowcy uderzyły o kolumnę sterowniczą i drążek, powodując ryzyko obrażeń. Plusem jest mała deformacja podłogi i kontrola przesunięcia pedałów sterowniczych.
System zabezpieczeń obejmujący wbudowane boczne poduszki powietrzne chroniące tułów oraz te osłaniające głowę i pasażerów na tylnych siedzeniach robi wrażenie. Maksymalna liczba punktów za rezultat testu zderzenie bocznego i zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 45 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Przód auta oferuje wystarczające zabezpieczenie, zdobywając 16 punktów. Zderzak Zafiry spełnia wymogi, a maska zapewnia amortyzację uderzenia głowy dorosłego oraz dziecka. Gorszy wynik w przypadku przedniej krawędzi auta. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poza nietrwałym rysunkiem na końcu przedniego panelu, brak ostrzeżeń przed umieszczaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu na przeciwko aktywnej poduszki. Dla 3-latka zarekomendowano Britax Romer Duo Plus montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą górnego pasa oraz mocowań ISOFIX. W przypadku 1,5-rocznego pasażera zastosowano Britax Romer Baby Safe Plus mocowanego tyłem przy użyciu normalnego pasa. Dzieci były odpowiednio chronione chociaż podczas zderzenia czołowego nacisk na klatkę piersiową starszego oraz obciążenie szyi młodszego były zbyt wysokie. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Duo Plus przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy |