Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 143 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Opel Zafira 2001

Opel zdecydował się na poprawki bloku pedałów sterowniczych, po tym ja podczas pierwotnych testów pedał hamulcowy nie wyłamał się podczas zderzenia tak jak zostało to zaprojektowane. Euro NCAP zezwoliło na powtórne testy. Struktura i ogólny wynik systemu zabezpieczeń Zafiry został skrytykowany przez naszych ekspertów. Rezultaty są wystarczające, ale konstrukcja auta nie jest stabilna, co grozi obrażeniami przy poważniejszych wypadkach. Twarde elementy deski rozdzielczej zagrażają z kolei bezpieczeństwu kierowcy i przedniego pasażera. Foteliki dziecięce spisały się całkiem dobrze, ale etykiety na nich oraz wewnątrz auta są nieadekwatne.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie 5-drzwiowy minivan
Masa 1390 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina Zafiry została oceniona jako zbyt słaba, by móc chronić pasażerów podczas poważniejszych wypadków. Głowa oraz klatka piersiowa kierowcy uderzyły o kierownicę, co może powodować poważne obrażenia. Kolana zarówno kierowcy i pasażera zagrożone są ze strony sztywnych elementów przedniego panelu. Plusem jest małe uszkodzenie podłogi. Mimo poprawek, mechanizm automatycznego wyłamywania pedałów sterowniczych nadal nie działa w pełni poprawnie. Negatywnie na ocenę wpływa również tylko 1-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona w czasie zderzenia bocznego jest dobra, pomimo braku bocznych poduszek powietrznych oraz poduszek chroniących głowę. Zanotowano jedynie zbyt wysoki nacisk na klatkę piersiową kierowcy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 6 pkt (38%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 32 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona pieszego była na przeciętnym poziomie.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna przedniego pasażera montowana jest w standardzie. Może być to niebezpieczne w przypadku umieszczenia fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Etykieta ostrzegawcza umieszczona jest na końcu przedniego panelu, ale nie informuje o ryzyku śmiertelnych obrażeń. Euro NCAP wierzy, że Opel wprowadzi na tym polu poprawki. Zastosowano uniwersalne foteliki przodem do kierunku jazdy Kiddy 2000. Spisywały się one dobrze, z wyjątkiem zbyt wysokiego obciążenia szyi 1,5-rocznego dziecka. Nalepki z instrukcjami są niewystarczające i łatwe do usunięcia.

1,5 - letniego Kiddy 2000 przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Opel Zafira