Opel zdecydował się na poprawki bloku pedałów sterowniczych, po tym ja podczas pierwotnych testów pedał hamulcowy nie wyłamał się podczas zderzenia tak jak zostało to zaprojektowane. Euro NCAP zezwoliło na powtórne testy. Struktura i ogólny wynik systemu zabezpieczeń Zafiry został skrytykowany przez naszych ekspertów. Rezultaty są wystarczające, ale konstrukcja auta nie jest stabilna, co grozi obrażeniami przy poważniejszych wypadkach. Twarde elementy deski rozdzielczej zagrażają z kolei bezpieczeństwu kierowcy i przedniego pasażera. Foteliki dziecięce spisały się całkiem dobrze, ale etykiety na nich oraz wewnątrz auta są nieadekwatne.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Minivany |
Nadwozie |
5-drzwiowy minivan |
Masa |
1390 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina Zafiry została oceniona jako zbyt słaba, by móc chronić pasażerów podczas poważniejszych wypadków. Głowa oraz klatka piersiowa kierowcy uderzyły o kierownicę, co może powodować poważne obrażenia. Kolana zarówno kierowcy i pasażera zagrożone są ze strony sztywnych elementów przedniego panelu. Plusem jest małe uszkodzenie podłogi. Mimo poprawek, mechanizm automatycznego wyłamywania pedałów sterowniczych nadal nie działa w pełni poprawnie. Negatywnie na ocenę wpływa również tylko 1-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona w czasie zderzenia bocznego jest dobra, pomimo braku bocznych poduszek powietrznych oraz poduszek chroniących głowę. Zanotowano jedynie zbyt wysoki nacisk na klatkę piersiową kierowcy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
6 pkt (38%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
32 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona pieszego była na przeciętnym poziomie. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna przedniego pasażera montowana jest w standardzie. Może być to niebezpieczne w przypadku umieszczenia fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Etykieta ostrzegawcza umieszczona jest na końcu przedniego panelu, ale nie informuje o ryzyku śmiertelnych obrażeń. Euro NCAP wierzy, że Opel wprowadzi na tym polu poprawki. Zastosowano uniwersalne foteliki przodem do kierunku jazdy Kiddy 2000. Spisywały się one dobrze, z wyjątkiem zbyt wysokiego obciążenia szyi 1,5-rocznego dziecka. Nalepki z instrukcjami są niewystarczające i łatwe do usunięcia.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy
|