Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 152 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Vivaro na bazie Renault Trafic dCi 115 Combi,

Opel Vivaro na bazie Renault Trafic dCi 115 Combi,
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
6-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
2215 kg
Wynik testu
52%
Ochrona dorosłego
91%
Ochrona dziecka
53%
Zabezpieczenie przechodnia
57%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

19.1 pkt | 52 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testów zderzenia czołowego. Poduszka powietrzna pasażera jest dostępna jako opcja, w związku z tym została wyłączona z testów. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej pasażera. Wskazały również na ryzyko uszkodzenia kolan i kości udowej spowodowanych kontaktem z kolumną kierownicy.Model zdobył maksymalna liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała a teście bariery bocznej. Główna poduszka powietrzna jest dostępna jako opcja dlatego model nie mógł wziąć udziału w teście słupa bocznego. Geometryczna ocena siedzeń zarówno przednich jak i tylnych, wskazała marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
9,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

45 pkt | 91 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach zderzeniowych. Modele prezentujące dzieci zostały prawidłowo usadowione. Zminimalizowano ryzyko uszkodzenia ciała spowodowanych kontaktem z elementami wnętrza pojazdu. Pojazd testowany nie był wyposażony w poduszkę powietrzną pasażera, jednak w modelach, w których się znajduje może zostać odłączona. Pozwala to na bezpieczne ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system został nagrodzony.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
9,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
9,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

16.1 pkt | 53 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego w większości testowanych obszarów, ale był również obszary w których ochrona oceniona została jako marginesowa. Testy zwracające uwagę na frontową krawędź maski nie są wykonywane dla pojazdów tej kategorii wielkości. Powierzchnia maski w przeważającej mierze oferowała dobrą ochronę głowy pieszego, wyjątek stanowiły obszary w pobliżu sztywnych filarów przedniej szyby. W tych obszarach ochrona została oceniona jako marginesowa.

Głowa
10,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

4 pkt | 57 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem. System przypominający o zapięciu pasów jest dostępne tylko dla siedzenia kierowcy. Ogranicznik prędkości jest elementem Standardowym w wersji pasażerskiej, ponieważ w wersjach ładunkowych występuje jako opcja nie został włączony do oceny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca