Ostatnia Vectra posiada silną kabinę, która chroni pasażerów. Pozwala również na normalne otworzenie drzwi po zderzeniu czołowym, co jest dużym plusem. Jednak nacisk na klatkę piersiową kierowcy jest relatywnie wysoki. W przypadku obu dzieci foteliki zamontowano przy użyciu mocowań ISOFIX, młodszy pasażer był mimo wszystko lepiej chroniony. Brak etykiet ostrzegawczych to głównych powód, dlaczego foteliki nie spełniły wymogów. Opel twierdzi, że te były jednak oznaczone. Jak większość testowanych aut, ochrona pieszego Vectry poniżej oczekiwań.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1365 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Vectra zniosła uderzenie całkiem dobrze. Zanotowano tylko niewielkie zniekształcenie podłogi i drzwi, a pedał gazu i hamulca przesunęły się lekko do tyłu i w dół. Zamontowano system automatycznie wyłamujący pedały sterownicze, by lepiej chronić stopy i kostki kierowcy, ale podłoga nie została tak znacząco uszkodzona by system ten mógł się uruchomić. Twarde elementy deski rozdzielczej oraz przedniego panelu grożą bezpieczeństwu kolan kierowcy i pasażera. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za wynik tego testu. Opel wprowadził poduszki powietrzne chroniące głowę kierowcy oraz pasażerów na tylnych siedzeniach.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
5 pkt (18%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
32 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Tylko 4 z 18 testowanych obszarów przedniej części auta oferuje jakąkolwiek amortyzację. To bardzo słaby wynik jak dla nowego auta. Euro NCAP wierzy, że Opel zwiększy swoje wysiłki na tym polu. |
Zabezpieczenie dziecka |
Etykieta ostrzegawcza została umieszczona na końcu przedniego panelu, ale nie przestrzega ona przed niebezpieczeństwem związanym z używaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Mocowania ISOFIX umieszczone zostały we wszystkich nowych Vectra´ch. Opel zarekomendował foteliki Kiddy dla obu młodych pasażerów. 1,5-roczne dziecko było dobrze chronione podczas obu testów, starsze słabiej.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy 2000tyłem do kierunku jazdy
|