Przedział pasażerski pojazdu Opel Mokka, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej, kolan, ud oraz prawej kości piszczelowej kierowcy. Analiza bariery, z którą zderzył się Opel Mokka nie wykazała obszarów nadmiernego odkształcenia w związku z czym Mokka byłaby rozsądnie łagodnym partnerem kolizji. W próbie zderzenia ze sztywną barierą, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno dla kierowcy z przodu, jak i pasażera jadącego z tyłu. W zderzeniu bocznym ze sztywną barierą ochrona również była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, w związku z czym Mokka otrzymała maksymalną liczbę punktów. W bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego ze słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, natomiast pozostałych krytycznych obszarów ciała jako dobra. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego Mokka uzyskała słabe wyniki. Opel Mokka nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa.
W próbie zderzenia czołowego, ochronę szyi 10-letniego manekina oceniono jako słaba. Natomiast ochrona szyi oraz główki 6-letniego manekina była marginalna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione, dzięki czemu Mokka uzyskała maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Tylne środkowe siedzenie nie jest przystosowane do uniwersalnych fotelików, montowanych za pomocą pasów bezpieczeństwa. Dla pozostałych miejsc, wszystkie typy fotelików mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z pewnymi słabymi wynikami wzdłuż krawędzi i na sztywnych słupach przedniej szyby. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg i miednicy pieszego. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcja na pieszych, system działał właściwie. Opcjonalnie (nie wzięty pod uwagę w testach) dostępny jest bardziej zaawansowany system, który wykrywa również rowerzystów.
Mokka została wyposażona w system przypominania o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach oraz w system monitorowania zmęczenia kierowcy. Lokalne ograniczenia prędkości są wykrywane, a informacje przekazywane kierowcy, który może następnie odpowiednio ustawić ogranicznik prędkości. Asystent pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, gdy ten zjeżdża z pasa, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. zapobiec zjechaniu samochodu z drogi. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System ten, w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, otrzymał ocenę marginalną.