Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze siedzących w różnych pozycjach. Bazując na odczytach ściśnięcia klatki piersiowej zanotowanych u manekinów, ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako mierna. W próbie zderzenia na pełnej szerokości ze sztywną barierą, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Grandland X posiada autonomiczny system hamownia awaryjnego dostępny jako opcję. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP, ale nie został ujęty w tej ocenie, ponieważ nie jest wyposażeniem standardowym.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 6-cio i 10-letniego była dobra lub wystarczająca z wyjątkiem klatki piersiowej 6-letniego manekina, dla którego odczyty przeciążeń wykazały mierną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Grandland X został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zainstalowane i umiejscowione w samochodzie.
Dobra lub wystarczająca ochrona została zapewniona dla głowy potrąconego pieszego na prawie całej powierzchni maski, z bardo słabymi wynikami odnotowanymi na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnia dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy jest przeważenie dobra. Opcjonalny autonomiczny system hamownia awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych i wypadł dobrze w próbach funkcjonalności, ale nie jest standardowym wyposażeniem, jego wyniki nie są zawarte w tej ocenie.
Grandland X posiada jako standard przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardowym wyposażeniem, tak samo jak ogranicznik prędkości, który identyfikuje ograniczenia prędkości i pozwala kierowcy odpowiednio zredukować prędkość samochodu. Bardziej zaawansowany system, dostępny jako opcja, łagodnie koryguje tor ruchu pojazdu kiedy zaczyna on wykraczać poza linię. Autonomiczny system hamownia awaryjnego jest dostępny jako opcja i mimo że wypadł on dobrze w testach Euro NCAP, jego wyniki nie są zawarte w tej ocenie standardowego wyposażenia.