Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 136 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel/Vauxhall Grandland X 1.6 diesel

Opel/Vauxhall Grandland X 1.6 diesel
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1412 kg
Wynik testu
84%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
63%
Zabezpieczenie przechodnia
60%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.1 pkt | 84 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze siedzących w różnych pozycjach. Bazując na odczytach ściśnięcia klatki piersiowej zanotowanych u manekinów, ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako mierna. W próbie zderzenia na pełnej szerokości ze sztywną barierą, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Grandland X posiada autonomiczny system hamownia awaryjnego dostępny jako opcję. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP, ale nie został ujęty w tej ocenie, ponieważ nie jest wyposażeniem standardowym.

Uderzenie przodem
6,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.8 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 6-cio i 10-letniego była dobra lub wystarczająca z wyjątkiem klatki piersiowej 6-letniego manekina, dla którego odczyty przeciążeń wykazały mierną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Grandland X został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zainstalowane i umiejscowione w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,8pkt

Uderzenie z przodu
14,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

26.8 pkt | 63 %

Dobra lub wystarczająca ochrona została zapewniona dla głowy potrąconego pieszego na prawie całej powierzchni maski, z bardo słabymi wynikami odnotowanymi na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnia dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy jest przeważenie dobra. Opcjonalny autonomiczny system hamownia awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych i wypadł dobrze w próbach funkcjonalności, ale nie jest standardowym wyposażeniem, jego wyniki nie są zawarte w tej ocenie.

Głowa
15,0 pkt
Miednica
5,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.2 pkt | 60 %

Grandland X posiada jako standard przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardowym wyposażeniem, tak samo jak ogranicznik prędkości, który identyfikuje ograniczenia prędkości i pozwala kierowcy odpowiednio zredukować prędkość samochodu. Bardziej zaawansowany system, dostępny jako opcja, łagodnie koryguje tor ruchu pojazdu kiedy zaczyna on wykraczać poza linię. Autonomiczny system hamownia awaryjnego jest dostępny jako opcja i mimo że wypadł on dobrze w testach Euro NCAP, jego wyniki nie są zawarte w tej ocenie standardowego wyposażenia.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia