Astra wykazała się stabilną konstrukcją oraz bardzo dobrymi wynikami co dowodzi wysokiego poziomu bezpieczeństwa pasażerów. Tylko 2 punkty straciła w teście zderzenia czołowego, a maksymalna liczba punktów to nagroda za dobre wyniki testu zderzenia bocznego. Również ochrona dziecka wypadła bardzo dobrze, foteliki spełniły prawie wszystkie wymogi Euro NCAP. Fotelik starszego dziecka montowano przy użyciu mocowań ISOFIX, natomiast młodszego - za pomocą zwykłego pasa. Tylko ochrona pieszego została oceniona na "bardzo słabo".
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1240 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
System bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera zawiera pojedyncze powiązane poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Niestety nacisk na klatkę piersiową okazał się zbyt wysoki. Pedały gazu i hamulcowy zostały wyposażone w system automatycznego wyłamywania w razie wypadku redukując zagrożenie kostek i stóp kierowcy. Zanotowano minimalne uszkodzenie podłogi oraz przedniego panelu. Euro NCAP docenia również starania o zwiększenie bezpieczeństwa obszaru kolan i nóg.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń robi wrażenie - zawiera wbudowane boczne poduszki powietrzne na tułów i miednicę. Z kolei poduszka chroniąca głowę osłania również pasażerów na tylnych siedzeniach.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
3 pkt (11%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
34 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Tylko 2 obszary maski oferują jakąkolwiek ochronę. Krawędź przednia i zderzak auta również są "nieprzyjazne". To dość rozczarowujący rezultat jak dla nowego modelu. Euro NCAP namawia producenta do zwrócenia uwagi na ten szczególny obszar ochrony. |
Zabezpieczenie dziecka |
3-latek został umieszczony w markowanym przez Opla foteliku przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus, młodsze dziecko - w foteliku tyłem Baby-Safe. Głowy dzieci były dobrze chronione podczas obu testów dynamicznych. Zaobserwowano jednak obciążenie szyi młodszego pasażera oraz zbyt wysoki nacisk na klatkę piersiową starszego dziecka. Nietrwały rysunek na końcu przedniego panelu nie ostrzega przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej przedniej poduszki powietrznej.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|