Przedział pasażerski Astry pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wartości odczytów na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Opel/Vauxhall wykazał, że podobny poziom ochrony zostałby zapewniony pasażerom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Zarówno w przypadku kierowcy, jak i pasażera, odczyty z manekinów dotyczące ucisku klatki piersiowej wskazywały na marginalny poziom ochrony tej części ciała. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas próby zderzenia oraz analiza odkształcalnej bariery po próbie, wykazały, że Astra byłaby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. Podobnie jak w teście zderzenia z odkształcalną barierą, na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej dokonanych na manekinie, ochrona klatki piersiowej w zderzeniu ze sztywną barierą o pełnej szerokości, została oceniona jako marginalna. Zarówno w teście zderzenia z barierę boczną, jak i z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony samochodu) okazała się marginalna. Astra nie jest wyposażona w środek zaradczy, taki jak centralna poduszka powietrzna, mający na celu złagodzenie obrażeń ciała pasażerów w takich zderzeniach. Testy foteli przednich i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Astra jest wyposażona w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji, ale ponieważ jest to wyposażenie opcjonalne, nie zostało uwzględnione w tej ocenie. Samochód jest również wyposażony w system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
W teście zderzenia czołowego ochrona klatki piersiowej 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna, na podstawie odczytów opóźnienia dokonanych na manekinie. Napięcie szyi u 6-letniego manekina spowodowało, że ochrona tego obszaru ciała również została oceniona jako marginalna. Poza tym, ochrona krytycznych obszarów ciała w tej części oceny była dobra lub odpowiednia. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić zamontowanie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików dziecięcych, dla których przeznaczony jest samochód, można prawidłowo umieścić i zainstalować.
Ochrona głowy potrąconego pieszego była w przeważającej mierze wystarczająca lub marginalna. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych; ochrona miednicy zapewniona przez przednią krawędź maski była również przeważnie dobra. Astra jest wyposażona w system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych, system ten wypadł słabo. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć kolizji.
Astra jest wyposażona w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. W testach reakcji na inne pojazdy system AEB wypadł bardzo słabo. System wspomagania prędkości wykorzystujący kamerę rozpoznaje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje informacje o nich kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa ruchu, a w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach interweniuje w sposób bardziej zdecydowany.