Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 136 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel/Vauxhall Ampera 1.4/electric, LHD

Opel/Vauxhall Ampera 1.4/electric, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1732 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
41%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30 pkt | 85 %

Kabina pasażerska podczas zderzenia czołowego pozostała stabilna. Samochód wyposażony jest w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Odczyty na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud pasażerów siedzących na miejscach z przodu. Elementy deski rozdzielczej uznane zostały za potencjalne zagrożenie dla osób o rożnej wielkości zajmujących różne miejsca. Opel Ampera zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej. Samochód zdobył również maksymalną liczbę puntów w cięższym teście słupa bocznego. To pierwszy samochód testowany przez Euro NCAP, które z trakcie testu zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich regionów ciała. Siedzenia oraz zagłówki zapewniły marginalną ochronę podasz uderzenia w tył samochodu. Elektryka samochodu została sprawdzona po wszystkich testach i została uznana za bezpieczną, nie stwierdzono żadnych problemów.

Uderzenie przodem
11,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

W teście bariery bocznej czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę dla dziecka 3-letniego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej nie jest wystarczająco jasna. Stała etykieta wyraźnie informuje o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
10,2pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,3pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

15 pkt | 41 %

Zderzak oraz maska w obszarach mogących uderzyć głowę dziecka zapewniły dobrą ochronę dla nóg pieszego. Przednia krawędź maski oraz maska nie zdobyły żadnych punktów, oferowały wyłącznie słabą ochronę.

Głowa
8,6 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Opel Ampera w wyposażeniu standardowym zawiera elektroniczną kontrolę stabilności oraz system przypomnienia o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia