Kabina pasażerska podczas zderzenia czołowego pozostała stabilna. Samochód wyposażony jest w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Odczyty na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud pasażerów siedzących na miejscach z przodu. Elementy deski rozdzielczej uznane zostały za potencjalne zagrożenie dla osób o rożnej wielkości zajmujących różne miejsca. Opel Ampera zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej. Samochód zdobył również maksymalną liczbę puntów w cięższym teście słupa bocznego. To pierwszy samochód testowany przez Euro NCAP, które z trakcie testu zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich regionów ciała. Siedzenia oraz zagłówki zapewniły marginalną ochronę podasz uderzenia w tył samochodu. Elektryka samochodu została sprawdzona po wszystkich testach i została uznana za bezpieczną, nie stwierdzono żadnych problemów.
W teście bariery bocznej czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę dla dziecka 3-letniego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej nie jest wystarczająco jasna. Stała etykieta wyraźnie informuje o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.
Zderzak oraz maska w obszarach mogących uderzyć głowę dziecka zapewniły dobrą ochronę dla nóg pieszego. Przednia krawędź maski oraz maska nie zdobyły żadnych punktów, oferowały wyłącznie słabą ochronę.
Opel Ampera w wyposażeniu standardowym zawiera elektroniczną kontrolę stabilności oraz system przypomnienia o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc.