Sintra została pokonana podczas zderzenia czołowego: kierownica oraz poduszka powietrzna wyłamały się z kolumny i bezpieczeństwo szyi kierowcy jest poważnie zagrożone, głowa przesunęła się znacznie do tyłu i do góry. Opel stwierdził, że wprowadzi poprawki w tym układzie, ale nie były one jeszcze testowane. Auto zostało nagrodzone 3 gwiazdkami, głównie za wyniki testu zderzenia bocznego. Niestety ostatnia gwiazdka została przekreślona, by podkreślić ryzyko poważnych obrażeń. Producent poinformował, że Sintra jest wycofywana ze sprzedaży, ale stało się to już po testach. Nowe egzemplarze będą sprzedawane za jakiś czas. Ostatecznie foteliki dziecięce spisały się dobrze podczas zderzenia czołowego, bardzo słabo w trakcie bocznego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1650 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Uderzenie spowodowało niestabilność kabiny, a znaczne uszkodzenie podłogi zagraża bezpieczeństwu stóp i kostek kierowcy. Twarde elementy kolumny sterowniczej mogące powodować obrażenia kolan zostały zabezpieczone materiałami amortyzującymi.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Poza niskim ryzykiem uszkodzenia klatki piersiowej, Sintra dobrze chroni kierowcę. Co w porównaniu do konkurencyjnych modeli, dość niezwykłe, Opel umieścił wbudowane boczne poduszki powietrzne w standardzie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
3 pkt (19%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
9 pkt (32%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
25 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Sintra oferuje minimalny poziom zabezpieczeń: tylko 1 gwiazdka. Zarówno maska jak i zderzak nie amortyzują uderzenia. Jak u innych modeli, tylko przednia szyba jest bardziej "przyjazna". |
Zabezpieczenie dziecka |
Zanotowano obecność tylko jednego rysunku na końcu przedniego panelu, ostrzegającego przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Dodatkowo etykieta nie jest jasna i konkretna. Euro NCAP wierzy, że Opel zwróci baczniejszą uwagę na ten aspekt bezpieczeństwa w przyszłości. Foteliki Opla mogą być dostosowane do rozmiarów i wieku dziecka. Instrukcje nie są jednak wystarczająco jasne.
|
1,5 - letniego |
Opel Kiddy
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Opel Kiddyprzodem do kierunku jazdy
|