Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 138 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Opel Signum 2003

Silna konstrukcja Signum oraz wielostopniowe podwójne przednie poduszki powietrzne zapewniają bezpieczeństwo pasażerom. Zanotowano jednak duży nacisk na klatkę piersiową pasażera oraz kierowcy. Ostatni ryzykuje również obrażenia kolan i nóg z powodu twardych elementów za deską rozdzielczą. Wyniki testu fotelików nie są jednolite. Bardzo słaby rezultat ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie minivan
Masa 1480 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Auto spisało się całkiem dobrze. Tylko niewielkie zniekształcenie podłogi, drzwi oraz przesunięcie pedałów hamulcowego i gazu. Podobnie jak Vectra, Signum posiada automatyczny system wyłamywania pedałów sterowniczych, by lepiej chronić stopy i kostki kierowcy. Jednak uszkodzenie podłogi nie było na tyle duże, by system uruchomił się. Zarówno kierowca jak i pasażer ryzykują obrażenia kolan z powodu twardych elementów za deską rozdzielczą. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Chociaż zamontowano wbudowane boczne poduszki ochraniające tułów oraz miednicę to siły oddziałujące na klatkę piersiową kierowcy są zbyt wysokie. Poduszka powietrzna osłaniająca głowę wypadła dobrze podczas zderzenie bocznego i zderzenia ze słupem, chroniąc również pasażerów na tylnych siedzeniach.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 1 pkt (4%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 28 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko 1 z 18 testowanych obszarów przedniej części auta oferuje jakąkolwiek amortyzacje. To słaby wynik jak dla nowego projektu. Opel powinien baczniej zwrócić uwagę na bezpieczeństwo pieszych.

Zabezpieczenie dziecka

Rysunek ostrzegawczy został umieszczony na końcu przedniego panelu. Nie ostrzega jednak przed niebezpieczeństwem montowania fotelika na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Obaj młodzi pasażerowie zostali umieszczeni w fotelikach przodem do kierunku jazdy, rekomendowanych przez Opla. Mocowania ISOFIX stanowią wyposażenie tylnych siedzeń auta, ale w tym przypadku ich użycie było niemożliwe - foteliki zamocowano przy użyciu pasów. Chronią one 1,5-roczne dziecko, ale obciążenie szyi może powodować obrażenia. Gorszy wynik testu fotelika 3-latka: ryzyko uszkodzenia klatki piersiowej podczas zderzenia czołowego oraz głowy - w trakcie bocznego.

1,5 - letniego Kiddy przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddyprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Opel Signum