Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | minivan |
Masa | 1480 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Auto spisało się całkiem dobrze. Tylko niewielkie zniekształcenie podłogi, drzwi oraz przesunięcie pedałów hamulcowego i gazu. Podobnie jak Vectra, Signum posiada automatyczny system wyłamywania pedałów sterowniczych, by lepiej chronić stopy i kostki kierowcy. Jednak uszkodzenie podłogi nie było na tyle duże, by system uruchomił się. Zarówno kierowca jak i pasażer ryzykują obrażenia kolan z powodu twardych elementów za deską rozdzielczą. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Chociaż zamontowano wbudowane boczne poduszki ochraniające tułów oraz miednicę to siły oddziałujące na klatkę piersiową kierowcy są zbyt wysokie. Poduszka powietrzna osłaniająca głowę wypadła dobrze podczas zderzenie bocznego i zderzenia ze słupem, chroniąc również pasażerów na tylnych siedzeniach.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 11 pkt (69%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 1 pkt (4%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 28 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Tylko 1 z 18 testowanych obszarów przedniej części auta oferuje jakąkolwiek amortyzacje. To słaby wynik jak dla nowego projektu. Opel powinien baczniej zwrócić uwagę na bezpieczeństwo pieszych. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Rysunek ostrzegawczy został umieszczony na końcu przedniego panelu. Nie ostrzega jednak przed niebezpieczeństwem montowania fotelika na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Obaj młodzi pasażerowie zostali umieszczeni w fotelikach przodem do kierunku jazdy, rekomendowanych przez Opla. Mocowania ISOFIX stanowią wyposażenie tylnych siedzeń auta, ale w tym przypadku ich użycie było niemożliwe - foteliki zamocowano przy użyciu pasów. Chronią one 1,5-roczne dziecko, ale obciążenie szyi może powodować obrażenia. Gorszy wynik testu fotelika 3-latka: ryzyko uszkodzenia klatki piersiowej podczas zderzenia czołowego oraz głowy - w trakcie bocznego. |
|
1,5 - letniego | Kiddy przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Kiddyprzodem do kierunku jazdy |