Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Minivany |
Nadwozie | minivan |
Masa | 1295 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina zachowała stabilność. Mimo uszkodzenia podłogi, drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć po przeprowadzeniu testu. Pojedyncze, niepowiązane poduszki powietrzne sprawnie chronią głowę i szyję zarówno kierowcy jak i przedniego pasażera. Jeśli chodzi o redukcję nacisku na klatkę piersiową, to system bezpieczeństwa nie wypadł najlepiej. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Wysokie ustawienie siedzeń pomaga zachować bezpieczeństwo na równie wysokim poziomie. Przeprowadzono również testy auta z dodatkowym wyposażeniem, - wbudowane poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową oraz brzuch - ale spisał się on nieco gorzej niż wersja standardowa. Jednak eksperci zaznaczyli, że dodatkowe wyposażenie stanowi dobrą osłonę w trakcie zderzenia bocznego. Opcjonalne poduszki powietrzne na głowę wypadły bardzo dobrze.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 3 pkt (11%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 26 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Kształty Merivy pomagają odpowiednio chronić pieszego. Opływowa maska i duża przednia szyba zapewniają częściową amortyzację krytycznych dla głowy pieszego obszarów. Jednak to wszystko podkreśla tylko braki dodatkowej osłony, co jest dość słabym rezultatem jak dla nowego modelu. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Oba foteliki chronią głowy dzieci podczas zderzenia czołowego, chociaż obciążenia są wysokie, zwłaszcza w przypadku szyi 1,5-rocznego dziecka. W wyposażeniu dodatkowym dostępne są ulepszone i markowane przez Opla foteliki z czujnikami montażu na przednim siedzeniu. W tym przypadku system automatycznie wyłączy poduszkę powietrzną pasażera. Zanotowano obecność etykiety ostrzegającej przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Brak jednak tekstowej informacji o zagrożeniu śmiertelnymi obrażeniami czy śmiercią. Opel poinformował Euro NCAP o tym, że prace nad poprawkami już trwają. |
|
1,5 - letniego | Kiddy 2000 przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy |