Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 136 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Meriva 1.4 'Enjoy', LHD

Opel Meriva 1.4 'Enjoy', LHD
2010
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1359 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
55%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 89 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni panel zdeformował się w tył tylko o 3 mm. Nie zauważono nadmiernego uszkodzenia czy deformacji podłogi. Pomiary obciążenia manekina wskazują na dobrą ochronę kola oraz ud przednich pasażerów. Dodatkowe testy udowodniły, że auto zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Za ochronę kierowcy podczas zderzenia bocznego model uzyskał komplet punktów. Jednak w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej była słaba. Fotel i zagłówek zapewniają dobre zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie kolizji tyłem.

Uderzenie przodem
14,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

Opel rekomenduje niecodzienną metodę instalację fotelika 3-latka: za równo za pomocą uchwytów ISOFIX jaki i uchwytów górnych, pas dorosłego jest używany do zabezpieczenia fotelika. Właściciele Merivy powinni być świadomi, że ta metoda została zastosowana w czasie testu oraz, że wyniki odzwierciedlają użycie fotelików w ten sposób. Przednie przesunięcie manekina 3-latka nie było nadmierne. W czasie zderzenia bocznego, zarówno 3-latek jak i 1,5-roczne dziecko były dobrze chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. Trwała etykieta ostrzega przed niebezpieczeństwem używania fotelika w ten sposób przy aktywnej poduszce.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
10,3pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,4pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

20 pkt | 55 %

Zderzak zapewnia dobrą ochronę nóg pieszego w większości obszarów, tylko w niektórych bardzo słabą. Przednia krawędź maski wypadła bardzo słabo, a dla niektórych pól marginalnie. W większości obszarów krytycznych dla głowy dziecka maska zapewnia dobrą amortyzację. Jednak szyba przednia i słupek A w przeważającej mierze wypadły bardzo słabo jeśli chodzi o ochronę dorosłego.

Głowa
15,0 pkt
Miednica
0,9 pkt
Nogi
4,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

ESC jest montowane w standardzie. System przypominający o zapięciu przednich pasów również dostępny jako wyposażenie standardowe. Można dokupić opcję systemu dla tylnych siedzeń, jako, że jest on montowany w większości sprzedawanych egzemplarzy Euro NCAP uwzględnił system w ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę