Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni panel zdeformował się w tył tylko o 3 mm. Nie zauważono nadmiernego uszkodzenia czy deformacji podłogi. Pomiary obciążenia manekina wskazują na dobrą ochronę kola oraz ud przednich pasażerów. Dodatkowe testy udowodniły, że auto zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Za ochronę kierowcy podczas zderzenia bocznego model uzyskał komplet punktów. Jednak w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej była słaba. Fotel i zagłówek zapewniają dobre zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie kolizji tyłem.
Opel rekomenduje niecodzienną metodę instalację fotelika 3-latka: za równo za pomocą uchwytów ISOFIX jaki i uchwytów górnych, pas dorosłego jest używany do zabezpieczenia fotelika. Właściciele Merivy powinni być świadomi, że ta metoda została zastosowana w czasie testu oraz, że wyniki odzwierciedlają użycie fotelików w ten sposób. Przednie przesunięcie manekina 3-latka nie było nadmierne. W czasie zderzenia bocznego, zarówno 3-latek jak i 1,5-roczne dziecko były dobrze chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. Trwała etykieta ostrzega przed niebezpieczeństwem używania fotelika w ten sposób przy aktywnej poduszce.
Zderzak zapewnia dobrą ochronę nóg pieszego w większości obszarów, tylko w niektórych bardzo słabą. Przednia krawędź maski wypadła bardzo słabo, a dla niektórych pól marginalnie. W większości obszarów krytycznych dla głowy dziecka maska zapewnia dobrą amortyzację. Jednak szyba przednia i słupek A w przeważającej mierze wypadły bardzo słabo jeśli chodzi o ochronę dorosłego.
ESC jest montowane w standardzie. System przypominający o zapięciu przednich pasów również dostępny jako wyposażenie standardowe. Można dokupić opcję systemu dla tylnych siedzeń, jako, że jest on montowany w większości sprzedawanych egzemplarzy Euro NCAP uwzględnił system w ocenie.