Przedział pasażerski Karla pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, miednica tylnego pasażera wysunęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa i ochrona tej części ciała została oceniona jako bardzo słaba. W oparciu o odczyty ściśnięcia klatki piersiowej, jej ochrona została oceniona jako mierna. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Karl zdobył maksymalną ilość punktów. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, głowa zapadała się w poduszce kurtynowej i odczytane wysokie przeciążenia wykazały bardzo słabą ochronę tej części ciała. W oparciu o odczyty ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi i klatki piersiowej 6-letniego manekina była słaba, a ochrona szyi 10-letniego manekina była bardzo słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Karl nie jest kompatybilny z fotelikami i-Size, w wyniku czego próba instalacji wszystkich fotelików tego typu została uznana za nieudaną. Dodatkowo, duża grupa fotelików Grupy 0+/1 zwróconych tyłem do kierunku jazdy, nie może być umieszczona na tylnym, środkowym miejscu.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była zróżnicowana, z obszarami wykazującymi dobre rezultaty oraz innymi, dającymi bardzo słabe wyniki, głównie na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była przeważnie bardo słaba.
Karl posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz sterowany manualnie ogranicznik prędkości są dostępne jako opcja, ale nie zostały zawarte w tej ocenie.