Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze , siedzących na różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była wystarczająca dla klatki piersiowej kierowcy i tylnego pasażera, a dla pozostałych obszarów ciała była dobra. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, dobra ochrona była zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Insignia zdobyła w tych próbach maksymalną liczbę punktów. Testy przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Testy autonomicznego systemu hamownia awaryjnego Insigni pokazały jego dobre działanie przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 10-letniego była dobra z wyjątkiem szyi dla której odczyty naprężeń wykazały mierną ochronę. Dla manekina 6-letniego, ochrona była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Insignia została jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Insignia posiada "aktywna maskę". Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Opel pokazał, że system działa solidnie przy zróżnicowanej posturze pieszego i w szerokim zakresie prędkości, więc samochód został przetestowany z maską w roboczym (podniesionym) położeniu. Ochrona była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski. Zderzak zapewnił przeważnie dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona obszaru miednicy była bardziej zróżnicowana. Autonomiczny system hamownia awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych jak również innych pojazdów i wypadł w dobrze próbach jego funkcjonalności w testach Euro NCAP.
Badania autonomicznego systemu hamownia awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie, z uniknięciem kolizji lub jej złagodzeniem. Samochód posiada manualnie sterowany ogranicznik prędkości oraz ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich siedzeń kierowcy i pasażera, ale dla tylnich siedzeń ten system jest jedynie opcją.