Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie uderzenia. Podwójne napinacze zapewniają bezpieczeństwo kolan kierowcy i pasażera. Opel udowodnił również, że poziom ochrony pasażerów w różnych pozycjach i różnych rozmiarów jest równie wysoki. Insignia zdobyła maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem. Zagłówek zapewnia dobrą ochronę szyjnego odcinka kręgosłupa.
Na podstawie wyników pomiaru obciążenia manekina, auto otrzymało maksimum punktów za ochronę 3-latka. Jednak notę obniżono z powodu nietrwałych i nieadekwatnych etykiet ostrzegających przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem na przednim fotelu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona, ale informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona.
Zderzak zdobył komplet punktów za amortyzację nóg przechodnia. Jednak maska w przeważającej mierze wypadła słabo, jeśli chodzi o krytyczne dla głowy pieszego pola.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji Insigni. System przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera spełnia oczekiwania Euro NCAP.