Przedział pasażerski Crosslanda X pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna, bazując na odczytach z manekinów dotyczących jej ściśnięcia. W pozostałych przypadkach ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast, zagłówki tylnych siedzeń nie mogą zostać wystarczająco wysoko podniesione i ochrona kręgosłupa szyjnego została oceniona jako bardzo słaba. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, ale właśnie z powodu, że nie jest on wyposażeniem standardowym, nie został zawarty w ocenie.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona zarówno 6-cio jak i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra i przyznana została maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera, może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Crossland X nie jest homologowany dla uniwersalnych fotelików dziecięcych na środkowym miejscu tylnej kanapy, ale w pozostałych przypadkach foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Maska zapewniła w większości dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów w próbach ochrony nóg pieszego. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra. Opcjonalny, autonomiczny system hamownia awaryjnego jest w stanie wykrywać pieszych, ale nie został zawarty w tej ocenie.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnych miejsc. System kontroli prędkości rozpoznaje lokalne ograniczenia i pozwala kierowcy łatwo ustawić odpowiedni limit szybkości. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardem. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, ale właśnie z tego powodu, że jest wyposażeniem opcjonalnym, nie został zawarty w tej ocenie.