Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 136 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Crossland X 1.2 'Edition'

Opel Crossland X 1.2 'Edition'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1163 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
62%
Zabezpieczenie przechodnia
57%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.6 pkt | 85 %

Przedział pasażerski Crosslanda X pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna, bazując na odczytach z manekinów dotyczących jej ściśnięcia. W pozostałych przypadkach ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast, zagłówki tylnych siedzeń nie mogą zostać wystarczająco wysoko podniesione i ochrona kręgosłupa szyjnego została oceniona jako bardzo słaba. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, ale właśnie z powodu, że nie jest on wyposażeniem standardowym, nie został zawarty w ocenie.

Uderzenie przodem
7,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.2 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona zarówno 6-cio jak i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra i przyznana została maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera, może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Crossland X nie jest homologowany dla uniwersalnych fotelików dziecięcych na środkowym miejscu tylnej kanapy, ale w pozostałych przypadkach foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,9pkt

Uderzenie z przodu
15,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

26.1 pkt | 62 %

Maska zapewniła w większości dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów w próbach ochrony nóg pieszego. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra. Opcjonalny, autonomiczny system hamownia awaryjnego jest w stanie wykrywać pieszych, ale nie został zawarty w tej ocenie.

Głowa
16,0 pkt
Miednica
4,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 57 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnych miejsc. System kontroli prędkości rozpoznaje lokalne ograniczenia i pozwala kierowcy łatwo ustawić odpowiedni limit szybkości. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardem. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, ale właśnie z tego powodu, że jest wyposażeniem opcjonalnym, nie został zawarty w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
Asystent pasa ruchu
1,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia