Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 143 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Opel Corsa 2002 2002

Corsa to mocne małe auto i wyniki testów są zadowalające. Poduszka powietrzna kierowcy nie spisała się najlepiej, ale możliwe, że osiągnęła limit swoich możliwości ochrony. Kabina również okazała się stabilna i trwała, tylko niewielkie zniekształcenie części pasażerskiej. Boczne zderzenie również wypadło dość dobrze, chociaż zbyt wysokie obciążenie kręgosłupa obniżyło ocenę, to jest mało realistyczne podczas prawdziwego wypadku. Ochrona dziecka niejednolita, a ochrona pieszego bardzo słaba.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 845 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przednia poduszka pasażera montowana jest w standardzie. Ryzyko obrażeń klatki piersiowej dla pasażera było niższe niż kierowcy, ale w obu przypadkach w normie jeśli chodzi o auta tych rozmiarów. Opel zamontował dodatkową osłonę amortyzacyjną za kierownicą, dla lepszej ochrony kolan kierowcy. Mimo wszelkich starań, zabezpieczenia nie wyczerpują w pełni wymagań Euro NCAP. Zaobserwowano ryzyko obrażeń kolan i górnych partii nóg. Negatywnie na ocenę wpływa również tylko 2-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Głowa i klatka piersiowa kierowcy są dobrze chronione, w przeciwieństwie do brzucha i miednicy. Zaobserwowano wysokie obciążenie kręgosłupa, co zmniejszyło wyniki nacisku na klatkę piersiową. Test zderzenia ze słupem przeprowadzono modelem z poduszką powietrzną chroniącą głowę. Jest ona dostępna jako wyposażenie dodatkowe, ale okazała się być zbyt "agresywna" i nie wiele brakowało by nie przeszła testu.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 9 pkt (32%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 31 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Przednia szyba jako krytyczny obszar dla głowy dorosłego daje dużo lepszą ochronę niż maska. Wszystkie inne wyniki Corsy są bardzo słabe.

Zabezpieczenie dziecka

Brak trwałego ostrzeżenia przed używaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Podczas testów zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy. Głowy dzieci były dobrze chronione, ale 1,5-roczne ryzykuje obrażenia szyi, a osłona klatki piersiowej dla obu została oceniona jako "wystarczająca". 3-latek dodatkowo jest zagrożony w trakcie zderzenia bocznego.

1,5 - letniego Kiddy 2000 przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Opel Corsa 2002