Corsa został nagrodzony 2 gwiazdkami za ochronę podczas zderzenia czołowego i bocznego. Auto mogło uzyskać 3. gwiazdkę, gdyby głowa pasażera nie uderzyła o przedni panel. Nowe standardy ochrony zostałyby spełnione, z wyjątkiem ochrony głowy pasażera oraz norm przesunięcia kierownicy. Podczas zderzenia czołowego głównym problemem są duże zniszczenia. Jednak kabina pasażerska pozostała stabilna. Obszar lewego kolana bezpieczny, słabszy wynik jeśli chodzi o prawe. Nie zanotowano poważnych uchybień ochrony podczas zderzenia bocznego, ale generalnie auto wymaga wielu ulepszeń.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
874 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Zanotowano umiarkowane zniekształcenie części pasażerskiej, ale nie spowodowało to utraty stabilności. Również przemieszczenie kierownicy - 127 mm do tyłu i 129 mm do góry - mieści się jeszcze w normie. Jednak zniszczenie podłogi było poważne. Drzwi kierowcy stanowią dobrą osłonę i zarówno te jak i pasażera można było po testach normalnie otworzyć. Na podstawie pomiarów obciążeń manekina ochronę głowy oceniono na "dobrą" mimo przemieszczenia kierownicy. Ochrona szyi - "dobra". Zabezpieczenie klatki piersiowej tylko "marginalne" - zbyt duży nacisk ze strony pasów. Mimo znacznych uszkodzeń podłogi ochrona dolnej partii nóg kierowcy i pasażera - "wystarczająca". Nota zabezpieczenia stóp i kostek - "marginalna". Głowa pasażera uderzyła o przedni panel - "bardzo słabo". "Wystarczająca" ochrona klatki piersiowej i nóg pasażera. Pozytywnie na ogólny obraz wpłynęła "bardzo dobra" ocena bezpieczeństwa szyi, stóp, kostek i górnej partii nóg pasażera.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Zabezpieczenie głowy - bardzo dobre. Nacisk na żebra manekina mówi o "wystarczającej" ochronie klatki piersiowej, ale "słabo" w przypadku brzucha. Brak danych jeśli chodzi o miednicę. Jednak informacje dostarczone od producenta stwierdzają, że prawdopodobnie ocena wahałaby się między "słabo" a "wystarczająco". Ogólne wyniki nie różniłyby się więc wiele.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
N/A
|
Zderzenie boczne |
N/A
|
Uśredniony wynik zderzeniowy |
0 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Wszystkie testowane krytyczne dla głowy dziecka obszary wypadły poniżej przeciętnej. Pozostałe pola podobnie. Słaby wynik tego rodzaju testów. |
Zabezpieczenie dziecka |
Fotelik przodem do kierunku jazdy Britax Supercruiser został zarekomendowany przez Opla. W pełni kontroluje przednie przesunięcie w trakcie zderzenia czołowego. Mimo wszystko zanotowano pewne braki - duże przesunięcie głowy w przód. Bardzo słaby wynik zderzenia bocznego - ryzyko obrażeń głowy, nie wystarczająco stabilny fotelik.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
Britax Supercruiserprzodem do kierunku jazdy
|