Przedział pasażerski Corsy pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Opel pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako mierna dla klatki piersiowej tylnego pasażera, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące ściśnięcia, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Corsa zdobyła maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Jednak rząd tylnych siedzeń nie kwalifikował się do punktacji, ponieważ środkowe siedzenie nie jest wyposażone w zagłówek. Corsa posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. W każdym razie samochód nie kwalifikował się do punktacji, ze względny na zbyt niską ocenę końcową testu uderzenia za tyłu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Corsa otrzymała maksymalną liczbę punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, z wyjątkiem jednego, dla których Corsa jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była jednak bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, tak samo jak innych pojazdów. W standardowym wyposażeniu system ten oparty jest na kamerze, w związku z czym nie może reagować na szybko poruszających się wrażliwych użytkowników dróg, takich jak rowerzyści. System oparty na radarach dostępny jest jako opcja. Oferuje ona zwiększoną wydajność i funkcjonalność AEB, jednakże nie została ona oceniona.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykrywa lokalne ograniczenia prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.