Testowane auto jest wyposażone w silnik 1.0. Jest to następny model po Corsie 1.2 testowanej przez Euro NCAP w lutym 1997. Tak jak poprzednio, głowa pasażera uderzyła o przedni panel, co wówczas oceniono jako ryzyko śmiertelnych obrażeń lub śmierci. Tym razem siła uderzenia nie była tak duża, ale nadal kwestionuje bezpieczeństwo pasażera. Niestety inaczej niż ostatnio również głowa kierowcy miała kontakt z deską rozdzielczą. Podobnie jak w innych autach GM, etykiety na fotelikach dzieci nie są wystarczająco jasne.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
895 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Poduszka powietrzna nie spisała się najlepiej - głowa kierowcy zsunęła się i uderzyła o deskę rozdzielczą. Napinacze pasów również oceniono na nieefektywne. Podłoga po stronie kierowcy została poważnie uszkodzona co doprowadziło do niestabilności. Twarde elementy w obszarze kolan oraz nacisk na górną partię nóg stanowią dodatkowe ryzyko obrażeń. Brak materiałów amortyzujących ewentualne uderzenie w kolumnę sterowniczą oraz sztywna część w rejonie łydek. Tylko 2-pktowy centralny pas może z kolei powodować obrażenia kręgosłupa i brzucha.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Boczna część klatki piersiowej kierowcy ma kontakt z drzwiami i bokami siedzenia. Ochronna wyściółka chroni brzuch, ale brak takiej dla klatki piersiowej. Dodatkowo sztywny element drzwi może prowadzić do nacisku na uda kierowcy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
7 pkt (44%)
|
Zderzenie boczne |
11 pkt (69%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
29 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona głowy dziecka i dorosłego zostały ocenione na poziomie przeciętnej. Dolne partie nóg były najlepiej zabezpieczone - 2 z 3 obszarów gwarantują amortyzację. |
Zabezpieczenie dziecka |
Opel zastosował foteliki ze specjalną osłoną, by zabezpieczyć głowę oraz kolana dziecka w przypadku poważnego zderzenia czołowego. Niestety General Motors sprzedaje foteliki bez osłon. Jednak od stycznia 2000 w sprzedaży mają być dostępne foteliki tylko z takimi osłonami. Nalepki ostrzegawcze są łatwe do usunięcia. Te braki mogą prowadzić do niewłaściwego użycia. Podczas zderzenia bocznego, boki fotelika nie zamortyzowały dostatecznie uderzenia by zapobiec obrażeniom głowy.
|
1,5 - letniego |
Opel Kiddy
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Opel Kiddyprzodem do kierunku jazdy
|