Opel Astra spisał się na tyle dobrze by uzyskać 4 gwiazdki, ale są jeszcze obszary, które można poprawić, szczególnie jeśli chodzi o ochronę podczas zderzenia bocznego. W tej części testów tylne drzwi, po stronie uderzenia, otworzyły się. Astra nie spełniłaby standardów ochrony z października 1998. Jednak lepiej spisała się w trakcie zderzenia czołowego, niezwykle wysoki poziom ochrony nóg kierowcy. Zastosowano foteliki markowane logiem Opla. Słaba ochrona pieszego - tylko 1 gwiazdka.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1100 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja auta pozostała stabilna, a poduszka powietrzna kierowcy spełniła zadanie. Obszar kolan pozbawiony jest twardych elementów, a podłoga dobrze zabezpiecza stopy przed obrażeniami. Uderzenie spowodowało minimalne przesunięcie pedałów sterowniczych co może zagrażań bezpieczeństwu stóp i kostek, ale w niewielkim stopniu.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Głowa i klatka piersiowa kierowcy są dobrze chronione, słabiej w przypadku brzucha i miednicy. Producent zapowiedział poprawki.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
12 pkt (75%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
29 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przód Astry jest bardzo sztywny i nieprzyjazny. Więcej niż połowa testowanych obszarów krytycznych w przypadku uderzenia głowy powoduje obrażenia. To pole ochrony wymaga poprawek. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera jest w standardzie. Istnieje więc realne śmiertelne zagrożenie dla dziecka umieszczonego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Wierzymy, że Opel w przyszłości weźmie pod uwagę to ryzyko i wprowadzi lepsze trwałe ostrzeżenia. Mocowanie fotelika 1,5-rocznego dziecka nie były w pełni kompatybilne z pasami na tylnych siedzeniach, chociaż są markowane przez Opla. System mocowań dostępny jako wyposażenie dodatkowe - Opelfix - rozwiązał problem. Co niezwykłe, foteliki wykorzystują również górny pas dla lepszej ochrony przesunięcia. Oba dobrze spisały się podczas zderzenia czołowego. Nieco gorszy wynik w przypadku zderzenia bocznego i ochrony głowy 3-latka.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|