Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, przedni słupek wgniótł się tylko o 2mm. Podwójne napinacze dobrze chronią manekiny, a pomiary obciążenia wskazują na prawidłową ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Opel wykazał również, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Astra uzyskała maksymalną liczbę punktów za poziom bezpieczeństwa przedniego pasażera w czasie zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej podczas zderzenia bocznego była 'wystarczająca', w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem - 'marginalna', pozostałe obszary zostały ocenione na 'dobre' dla obu testów. 'Dobry' poziom bezpieczeństwa szyjnego odcinka kręgosłupa w trakcie zderzenia od tyłu.
Na podstawie pomiarów obciążenia w czasie zderzenia czołowego i testów zderzeń bocznych, Astra uzyskała maksimum punktów za ochronę 3-latka. Przednie przesunięcie głowy było właściwie kontrolowane. Podczas zderzenia bocznego, boki fotelików dobrze chroniły obu młodych pasażerów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Trwała etykieta na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega przed niebezpieczeństwem związanym z umieszczaniem fotelika na przeciw aktywnej poduszki powietrznej.
Astra zdobyła maksimum punktów za ochronę nóg pieszego ze strony zderzaka. Jednak przednia krawędź wypadła 'bardzo słabo' i nie uzyskała ani jednego punktu. W większości krytycznych dla głowy dziecka obszarów, maska zapewnia 'marginalny' poziom bezpieczeństwa. 'Bardzo słabo' jeśli chodzi o ochronę głowy dorosłego.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i przedniego pasażera.