Seria testów, które są wykonywane w celu odtworzenia wypadków przy prędkości około 40km/h, w których biorą udział dorośli i dzieci jako piesi. Miejsca uderzenia są badane i oceniane dobrze, średnio i słabo. Jak w innych testach bazujących na wskazówkach European Enhanced Vehicle-safety Committee.
Bardzo trudno ocenić ochronę pieszych używając manekina. Możliwa jest kontrola miejsca uderzenia zderzaka w nogi pieszego, lecz niemożliwa miejsca uderzenia głowy manekina. By rozwiązać ten problem, wykonuje się oddzielne testy. Test nóg zawiera ochronę dolnej części nóg przez zderzak, oraz górnej przez krawędź maski i głowy dorosłego i dziecka przez powierzchnię maski.
Ochrona może być poprawiona przez montaż zderzaków przyjaznych pieszym, deformujących się, kiedy uderzają w nogi pieszego. Ochrona jest lepsza, jeśli noga jest uderzona nisko, z dala od kolan i siła jest rozłożona na większej długości nogi. Dla krawędzi maski wyniki poprawia usunięcie niepotrzebnych sztywnych struktur. By ochronić głowę, powierzchnia maski powinna ulegać odkształceniom. Jest istotne by powierzchnia nie posiadała sztywnych elementów, które mogłyby zatrzymać uderzenie od razu.