Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Nissan X-Trail 2003

Pierwsze testy dowiodły wielu usterek i Euro NCAP zezwoliło na powtórne ich przeprowadzenie. Poprawki Nissana wzmocniły stabilność konstrukcji, ale boczna poduszka powietrzna mająca chronić głowę nadal nie pracuje jak powinna podczas zderzenia ze słupem. Fotelik tyłem do kierunku jazdy 1,5-rocznego dziecka nie chroni dobrze jego szyi i klatki piersiowej. Na koniec, ochrona pieszego powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta terenowe
Nadwozie 5-drzwiowy terenowy
Masa 1455 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina zniosła kolizję całkiem dobrze. Zanotowano małe zniekształcenie podłogi oraz ramy drzwi po stronie kierowcy. Jednak to zbyt duże przesunięcie pedałów sterowniczych naprawdę zagraża jego bezpieczeństwu. Doświadcza on również zbyt wysokiego obciążenia ze strony pasów. Twarde elementy deski rozdzielczej grożą poważnymi obrażeniami nóg. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

X-trail spisuje się dobrze, jak przystało na auto off-road w wysokim ustawieniem siedzeń. Niestety poduszka powietrzna na tułów i głowę nie chroni kierowcy w trakcie zderzenia ze słupem. Mimo, że rozwinęła się poprawnie, nie daje odpowiedniej amortyzacji. W wyniku tej usterki plecy kierowcy są silnie obciążone. Na koniec zaobserwowano odblokowanie tylnych drzwi. Na szczęście nie otworzyły się podczas testu.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 9 pkt (56%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 33 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

2 gwiazdki za ochronę głowy pieszego powyżej przeciętnej.

Zabezpieczenie dziecka

Do montażu fotelika 3-latka zastosowano mocowania ISOFIX i górny pas. Fotelik przodem do kierunku jazdy spełnił zadanie zarówno podczas zderzenia czołowego jak i zderzenia bocznego. Gorzej w przypadku 1,5-rocznego pasażera. Fotelik tyłem nie zapewnia bezpieczeństwa w trakcie zderzenia czołowego. To dość niezwykłe, bo właśnie ten typ siedzeń jest odpowiedni dla dzieci w tym wieku. Oba zapewniły jednak odpowiednią osłonę głów. Istnieje możliwość dezaktywacji przedniej poduszki pasażera u dealera, by mieć możliwość montowania fotelika na przednim siedzeniu.

1,5 - letniego Kiddy 2000 tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Nissan X-Trail