Pierwsze testy dowiodły wielu usterek i Euro NCAP zezwoliło na powtórne ich przeprowadzenie. Poprawki Nissana wzmocniły stabilność konstrukcji, ale boczna poduszka powietrzna mająca chronić głowę nadal nie pracuje jak powinna podczas zderzenia ze słupem. Fotelik tyłem do kierunku jazdy 1,5-rocznego dziecka nie chroni dobrze jego szyi i klatki piersiowej. Na koniec, ochrona pieszego powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta terenowe |
Nadwozie |
5-drzwiowy terenowy |
Masa |
1455 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina zniosła kolizję całkiem dobrze. Zanotowano małe zniekształcenie podłogi oraz ramy drzwi po stronie kierowcy. Jednak to zbyt duże przesunięcie pedałów sterowniczych naprawdę zagraża jego bezpieczeństwu. Doświadcza on również zbyt wysokiego obciążenia ze strony pasów. Twarde elementy deski rozdzielczej grożą poważnymi obrażeniami nóg. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
X-trail spisuje się dobrze, jak przystało na auto off-road w wysokim ustawieniem siedzeń. Niestety poduszka powietrzna na tułów i głowę nie chroni kierowcy w trakcie zderzenia ze słupem. Mimo, że rozwinęła się poprawnie, nie daje odpowiedniej amortyzacji. W wyniku tej usterki plecy kierowcy są silnie obciążone. Na koniec zaobserwowano odblokowanie tylnych drzwi. Na szczęście nie otworzyły się podczas testu.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
9 pkt (56%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
33 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
2 gwiazdki za ochronę głowy pieszego powyżej przeciętnej. |
Zabezpieczenie dziecka |
Do montażu fotelika 3-latka zastosowano mocowania ISOFIX i górny pas. Fotelik przodem do kierunku jazdy spełnił zadanie zarówno podczas zderzenia czołowego jak i zderzenia bocznego. Gorzej w przypadku 1,5-rocznego pasażera. Fotelik tyłem nie zapewnia bezpieczeństwa w trakcie zderzenia czołowego. To dość niezwykłe, bo właśnie ten typ siedzeń jest odpowiedni dla dzieci w tym wieku. Oba zapewniły jednak odpowiednią osłonę głów. Istnieje możliwość dezaktywacji przedniej poduszki pasażera u dealera, by mieć możliwość montowania fotelika na przednim siedzeniu.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy
|