Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan X Trail 1.6 diesel Acenta, LHD

Nissan X Trail 1.6 diesel Acenta, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1645 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 86 %

Przedział dla podróżnych w teście zderzenia czołowego pozostał stabilny. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych rozmiarów, zajmującym pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej ochrona wszystkich regionów ciała była dobra, za co model otrzymał maksymalną ilość punktów. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, pozostałych regionów ciała ? dobra. Przednie fotele I zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenia przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych foteli wykazała marginalną ochronę. Testowany model wyposażony jest w niezależny awaryjny układ hamulcowy, który pomaga uniknąć lub zniwelować ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Jednak element ten nie jest standardowym wyposażeniem I nie został włączony do oceny.

Uderzenie przodem
14,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Podczas zderzenia czołowego model zdobyła maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. W teście zderzenia czołowego ochrona dzieci była dobra, zminimalizowane zostało ryzyko kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy, o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera jest wystarczająca i system został nagrodzony. Wewnątrz pojazdu znajduje się etykieta w jasny sposób opisująca niebezpieczeństwo, które wypływa z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może zostać zainstalowana większość modeli fotelików dla dziecka.

Bazowa ocena auta
22,7pkt
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
10,7pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

27 pkt | 75 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski oferowała dobry lub odpowiedni poziom ochrony we wszystkich testach. W większości obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, zapewniona ochrona była dobra, wyjątek stanowił obszar filarów przedniej szyby, gdzie odnotowano słabą ochronę.

Głowa
15,4 pkt
Miednica
5,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 75 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje zarówno fotele przednie oraz tylne, nie obejmuje jednak foteli trzeciego rzędu. Model wyposażony jest w system rozpoznający znaki ograniczające, na bazie którego funkcjonuje ogranicznik prędkości. System ten spełnił wymogi Euro NCAP i otrzymał nagrodę. Niezależny awaryjny układ hamulcowy jest dostępny jako opcja. Zakładając, że system pasuje do większości sprzedawanych modeli, został nagrodzony. System jazdy miejskiej jest dostępny jako opcja, spełnia od wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
1,7 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,6 pkt
Systemy AEB
1,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
    Włączony
  • Wynik:
    Dostateczny