Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 062 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan Qashqai 1.5dCi Acenta, LHD

Nissan Qashqai 1.5dCi Acenta, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1388 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
79%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 88 %

Przedział pasażerski Qashqai pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Nissan pokazał, że podobny poziom ochrony byłby dostarczany do osób o różnych rozmiarach, oraz zajmujących inne miejsca. Model zdobył maksymalną liczba punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała kierowcy. Model uzyskał również maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała w teście bariery bocznej. W cięższym teście słupa bocznego, wszystkie regiony ciała były dobrze chronione oprócz klatki piersiowej, której ochrona była oceniona jako odpowiednia. Przednie fotele i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. Geometryczna ocena foteli tylnych wskazała dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych.

Uderzenie przodem
15,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

W oparciu o odczyty z manekinów dzieci wykorzystywanych w testach dynamicznych, Qashqai zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. W trakcie testu manekin prezentujący dziecko 3-letnie ustawiony był przodem do kierunku jazdy. Czujniki umieszczone na manekinie wykazały dobrą ochronę. W teście zderzenia bocznego ochrona obu manekinów była dobra, zminimalizowane zostało prawdopodobieństwo urazu głowy, na skutek kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co umożliwia bezpieczny montaż fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System dostarczający kierowcy jasną informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. Niebezpieczeństwa wynikające z ustawienia fotelika tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera są wyraźnie wskazane we wnętrzu pojazdu. W pojeździe mogą być umieszczone i poprawnie zainstalowane wszystkie modele fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
22,8pkt
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Maxi Cosi Pearl
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
10,8pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 69 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź zderzaka pokazała dobre wyniki w centralnych obszarach testowych, w obszarach zewnętrznych głównie słaba. Ochrona przewidziana przez maskę było głównie dobra lub wystarczająca, w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby przewidziana ochrona była słaba.

Głowa
15,8 pkt
Miednica
3,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 79 %

Nissan Qashqai jest standardowo wyposażony w elektroniczną kontrolę stabilności oraz w system przypominający o zapięciu pasów, obejmujący wszystkie miejsca. Systemy te spełniają wymogi Euro NCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) jest opcjonalny, jego funkcjonowanie działa należycie. Systemy AEB niskiej prędkości, które dostarczają ochronę w miastach, nie zawierają się w wersji standardowej, stąd nie zostały ocenione. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu jest również dostępny jako opcja, system spełnia wymogi Euro NCAP. Jako opcja dostępny jest także system oparty na odczycie znaków drogowych, w celu zapewnienia bezpiecznej jazdy. System rozpoznawania informuje kierowcę o aktualnym limicie prędkości i ją ogranicza.

Ogranicznik prędkości
1,7 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
    Default on
  • Wynik:
    Dostateczny