Przedział pasażerski Qashqai pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Nissan pokazał, że podobny poziom ochrony byłby dostarczany do osób o różnych rozmiarach, oraz zajmujących inne miejsca. Model zdobył maksymalną liczba punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała kierowcy. Model uzyskał również maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała w teście bariery bocznej. W cięższym teście słupa bocznego, wszystkie regiony ciała były dobrze chronione oprócz klatki piersiowej, której ochrona była oceniona jako odpowiednia. Przednie fotele i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. Geometryczna ocena foteli tylnych wskazała dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych.
W oparciu o odczyty z manekinów dzieci wykorzystywanych w testach dynamicznych, Qashqai zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. W trakcie testu manekin prezentujący dziecko 3-letnie ustawiony był przodem do kierunku jazdy. Czujniki umieszczone na manekinie wykazały dobrą ochronę. W teście zderzenia bocznego ochrona obu manekinów była dobra, zminimalizowane zostało prawdopodobieństwo urazu głowy, na skutek kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co umożliwia bezpieczny montaż fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System dostarczający kierowcy jasną informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. Niebezpieczeństwa wynikające z ustawienia fotelika tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera są wyraźnie wskazane we wnętrzu pojazdu. W pojeździe mogą być umieszczone i poprawnie zainstalowane wszystkie modele fotelików dla dzieci.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź zderzaka pokazała dobre wyniki w centralnych obszarach testowych, w obszarach zewnętrznych głównie słaba. Ochrona przewidziana przez maskę było głównie dobra lub wystarczająca, w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby przewidziana ochrona była słaba.
Nissan Qashqai jest standardowo wyposażony w elektroniczną kontrolę stabilności oraz w system przypominający o zapięciu pasów, obejmujący wszystkie miejsca. Systemy te spełniają wymogi Euro NCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) jest opcjonalny, jego funkcjonowanie działa należycie. Systemy AEB niskiej prędkości, które dostarczają ochronę w miastach, nie zawierają się w wersji standardowej, stąd nie zostały ocenione. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu jest również dostępny jako opcja, system spełnia wymogi Euro NCAP. Jako opcja dostępny jest także system oparty na odczycie znaków drogowych, w celu zapewnienia bezpiecznej jazdy. System rozpoznawania informuje kierowcę o aktualnym limicie prędkości i ją ogranicza.