Przedział pasażerski pojazdu Nissan Qashqai pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Nissan pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera. Analiza bariery, z którą zderzył się Nissan, wykazała, że Qashqai byłby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, ochrona klatki piersiowej pasażera została oceniona jako marginalna. Ochrona dla pozostałych krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub odpowiednia. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako odpowiednia. Qashqai został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Poduszka powietrzna wypadła dobrze w testach Euro NCAP. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Nissan Qashqai, w standardzie, został wyposażony w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku. Pojazd nie został wyposażony w system zapobiegający wtórnym zderzeniom.
Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, Quashqai zapewniał dobrą lub wystarczającą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Poduszka powietrzna przedniego pasażera jest automatycznie wyłączana po umieszczeniu na tej pozycji fotelika. Testy wykazały, że system działał dobrze, w związku z czym został nagrodzony. Wszystkie typy fotelików, dla których Quashqai został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego w większości pozycji testowych. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z obszarami dobrej i złej ochrony. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu na takich użytkowników dróg została oceniona jako dobra.
Nissan Qashqai został wyposażony w system AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne), który wypadł dobrze w reakcji na inne samochody. System przypomina o niezapiętych pasach bezpieczeństwa oraz wykrywa pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy, ?Driver Attention Alert?, monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia kierowcy. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach. System zdobył maksymalną liczbę punktów w testach Euro NACP. Pojazd został także wyposażony w system wspomagania prędkości oparty na kamerze, rozpoznaje lokalne ograniczenia prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości.