Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 057 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Nissan Primera 2003

Euro NCAP zezwoliło na powtórzenie testu zderzenia bocznego po odkryciu problemów systemu zabezpieczeń. Ostateczne wyniki prezentujemy tutaj. Z powodu zderzenia czołowego przedni panel został zniszczony, ale konstrukcja pozostała stabilna. Niestety głowa kierowcy mimo obecność poduszki powietrznej ma kontakt z kierownicą. Ochrona pieszego - powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1325 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina całkiem dobrze zniosła uderzenie. Została oceniona jako stabilna. Zanotowano jednak złamanie przedniej belki i belki wspierającej deskę rozdzielczą. Poduszka powietrzna pasażera nie zapewnia odpowiedniej ochrony. Dodatkowo twarde elementy deski rozdzielczej zagrażają bezpieczeństwu kolan pasażera, a obudowa zapłonu to potencjalne źródło obrażeń nóg kierowcy. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Primera spisała się zupełnie dobrze. Zaobserwowano tylko niewielkie przekroczenie norm siły nacisku na brzuch kierowcy (ze strony poręczy). Auto wyposażone jest w poduszki powietrzne na tułów i na głowę w standardzie. Niestety poduszka ochraniająca głowę nie rozwinęła się w pełni, co może powodować obrażenia. Pozytywnie na ocenę wpływa ochrona pasażerów na tylnych siedzeniach.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 1 pkt (50%)
Potrącenie pieszego 9 pkt (32%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 36 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

W przeciwieństwie do przedniej krawędzi, maska Primery oferuje pewną amortyzację. 2 gwiazdki odpowiadają wynikom powyżej przeciętnej w swojej klasie.

Zabezpieczenie dziecka

Oba foteliki są dostosowane do modelu. Do montażu użyto mocowań ISOFIX. W przypadku fotelika starszego dziecka dodatkowo zastosowano górny pas. "3-latek" testował fotelik przodem do kierunku jazdy, młodsze dziecko - tyłem. Tylko w przypadku 1,5-rocznego pasażera ochrona nie była w pełni odpowiednia - podczas zderzenia czołowego. Zabezpieczenie głów dzieci mimo wszystko bardzo dobre.

1,5 - letniego Kiddy 2000 tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Nissan Primera