Euro NCAP zezwoliło na powtórzenie testu zderzenia bocznego po odkryciu problemów systemu zabezpieczeń. Ostateczne wyniki prezentujemy tutaj. Z powodu zderzenia czołowego przedni panel został zniszczony, ale konstrukcja pozostała stabilna. Niestety głowa kierowcy mimo obecność poduszki powietrznej ma kontakt z kierownicą. Ochrona pieszego - powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1325 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina całkiem dobrze zniosła uderzenie. Została oceniona jako stabilna. Zanotowano jednak złamanie przedniej belki i belki wspierającej deskę rozdzielczą. Poduszka powietrzna pasażera nie zapewnia odpowiedniej ochrony. Dodatkowo twarde elementy deski rozdzielczej zagrażają bezpieczeństwu kolan pasażera, a obudowa zapłonu to potencjalne źródło obrażeń nóg kierowcy. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Primera spisała się zupełnie dobrze. Zaobserwowano tylko niewielkie przekroczenie norm siły nacisku na brzuch kierowcy (ze strony poręczy). Auto wyposażone jest w poduszki powietrzne na tułów i na głowę w standardzie. Niestety poduszka ochraniająca głowę nie rozwinęła się w pełni, co może powodować obrażenia. Pozytywnie na ocenę wpływa ochrona pasażerów na tylnych siedzeniach.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
1 pkt (50%) |
Potrącenie pieszego |
9 pkt (32%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
36 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
W przeciwieństwie do przedniej krawędzi, maska Primery oferuje pewną amortyzację. 2 gwiazdki odpowiadają wynikom powyżej przeciętnej w swojej klasie. |
Zabezpieczenie dziecka |
Oba foteliki są dostosowane do modelu. Do montażu użyto mocowań ISOFIX. W przypadku fotelika starszego dziecka dodatkowo zastosowano górny pas. "3-latek" testował fotelik przodem do kierunku jazdy, młodsze dziecko - tyłem. Tylko w przypadku 1,5-rocznego pasażera ochrona nie była w pełni odpowiednia - podczas zderzenia czołowego. Zabezpieczenie głów dzieci mimo wszystko bardzo dobre.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy
|