Nowa Primera ukazała się na rynku w 1996 roku i zdobyła 3 gwiazdki za test zderzenia czołowego i bocznego. Auto bardzo dobrze spisało się podczas zderzenia czołowego, chociaż uszkodzenie podłogi było znaczne, a twarde elementy pod deską rozdzielczą powodują ryzyko obrażeń kolan, ud i miednicy kierowcy. Primera spełnia wymogi bezpieczeństwa z 1998 dla nowych projektów. Testowany model posiada poduszkę powietrzną w standardzie, która pracuje prawidłowo. Boczne poduszki powietrzne będą dostępne jako wyposażenie dodatkowe jeszcze tego roku.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1219 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Przednia belka została wgnieciona do tyłu tylko o 58 mm. Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu. Natomiast drzwi kierowcy po zderzeniu zostały zablokowane i do ich otwarcie należało użyć narzędzi. Normalnie można było otworzyć drzwi pasażera. Uderzenie spowodowało przesunięcie kierownicy o 80 mm do tyłu i 64 mm do góry. Zanotowano poważne uszkodzenie podłogi, a pedał hamulcowy przemieścił się o 250 mm w tył. Ochrona głowy i szyi kierowcy była dobra, kontakt z poduszką powietrzną stabilny. System bezpieczeństwa efektywnie chroni klatkę piersiową kierowcy przed kontaktem z kierownicą. Lewe kolano uderzyło natomiast w obicie kolumny sterowniczej, drążek sterowniczy oraz dolną część deski rozdzielczej. Również drugie kolano narażone jest na obrażenia. Uszkodzenie podłogi zagraża z kolei bezpieczeństwu kostek i stóp. Ocena ochrony pasażera jest dość wysoka - bardzo dobry wynik podczas zderzenia czołowego. Jedynym wyjątkiem jest klatka piersiowa i jej zbyt wysokie obciążenie ze strony pasów bezpieczeństwa.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Klatka piersiowa, brzuch i miednica kierowcy uderzyły o drzwi auta, które mogą powodować poważne obrażenia, więc ocena bezpieczeństwa klatki piersiowej była "słaba", a brzucha i miednicy "wystarczająca". Zabezpieczenie głowy oznaczono jako "bardzo dobre".
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
8 pkt (50%)
|
Zderzenie boczne |
1 pkt (6%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
17 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona głowy pieszego wypada bardzo dobrze - 4 na 6 testowanych obszarów spełniło wymogi bezpieczeństwa. Gorzej w przypadku górnej partii nóg. Pozostałe wyniki były na poziomie przeciętnej lub poniżej. |
Zabezpieczenie dziecka |
Zanotowano pewne niedopasowanie pomiędzy fotelikami a siedzeniami dorosłego. Brak jednak innych poważnych zastrzeżeń.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|