Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 057 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Nissan Primera 1997

Nowa Primera ukazała się na rynku w 1996 roku i zdobyła 3 gwiazdki za test zderzenia czołowego i bocznego. Auto bardzo dobrze spisało się podczas zderzenia czołowego, chociaż uszkodzenie podłogi było znaczne, a twarde elementy pod deską rozdzielczą powodują ryzyko obrażeń kolan, ud i miednicy kierowcy. Primera spełnia wymogi bezpieczeństwa z 1998 dla nowych projektów. Testowany model posiada poduszkę powietrzną w standardzie, która pracuje prawidłowo. Boczne poduszki powietrzne będą dostępne jako wyposażenie dodatkowe jeszcze tego roku.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1219 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przednia belka została wgnieciona do tyłu tylko o 58 mm. Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu. Natomiast drzwi kierowcy po zderzeniu zostały zablokowane i do ich otwarcie należało użyć narzędzi. Normalnie można było otworzyć drzwi pasażera. Uderzenie spowodowało przesunięcie kierownicy o 80 mm do tyłu i 64 mm do góry. Zanotowano poważne uszkodzenie podłogi, a pedał hamulcowy przemieścił się o 250 mm w tył. Ochrona głowy i szyi kierowcy była dobra, kontakt z poduszką powietrzną stabilny. System bezpieczeństwa efektywnie chroni klatkę piersiową kierowcy przed kontaktem z kierownicą. Lewe kolano uderzyło natomiast w obicie kolumny sterowniczej, drążek sterowniczy oraz dolną część deski rozdzielczej. Również drugie kolano narażone jest na obrażenia. Uszkodzenie podłogi zagraża z kolei bezpieczeństwu kostek i stóp. Ocena ochrony pasażera jest dość wysoka - bardzo dobry wynik podczas zderzenia czołowego. Jedynym wyjątkiem jest klatka piersiowa i jej zbyt wysokie obciążenie ze strony pasów bezpieczeństwa.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Klatka piersiowa, brzuch i miednica kierowcy uderzyły o drzwi auta, które mogą powodować poważne obrażenia, więc ocena bezpieczeństwa klatki piersiowej była "słaba", a brzucha i miednicy "wystarczająca". Zabezpieczenie głowy oznaczono jako "bardzo dobre".

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 8 pkt (50%)
Zderzenie boczne 1 pkt (6%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 17 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona głowy pieszego wypada bardzo dobrze - 4 na 6 testowanych obszarów spełniło wymogi bezpieczeństwa. Gorzej w przypadku górnej partii nóg. Pozostałe wyniki były na poziomie przeciętnej lub poniżej.

Zabezpieczenie dziecka

Zanotowano pewne niedopasowanie pomiędzy fotelikami a siedzeniami dorosłego. Brak jednak innych poważnych zastrzeżeń.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Nissan Primera