Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta terenowe |
Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
Masa | 2132 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Obecność sztywnych elementów deski rozdzielczej to potencjalne ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy oraz pasażera.
Euro NCAP zezwoliło na powtórne testy po tym, jak poduszki ochraniające głowy nie rozwinęły się podczas zderzeń czołowego i bocznego. Nissan wyeliminował usterkę, oraz sprawdził wszystkie auta. Dzięki modyfikacjom Pathfinder uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 18 pkt (64%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 46 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Auto nie zdobyło ani jednego punktu za ochronę jaką oferuje krawędź przednia. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie jest dostatecznie oznaczona. Przednia poduszka powietrzna pasażera może być dezaktywowana przez dealera Nissana bez dodatkowych opłat. Jednak bez tego zabiegu nie powinno się umieszczać fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. W trakcie zderzenia czołowego klatki piersiowe dzieci były wysoko obciążone. |
|
1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |