Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan Note 1.2 'Acenta', LHD

Nissan Note 1.2 'Acenta', LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1052 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
58%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Zauważono jednak, że kolumna kierownicy, zamek, oraz konsola środkowa niosą ryzyko uszkodzeń ciała pasażerów zajmujących inne miejsca. Zarówno w teście bariery bocznej jak i poważniejszym teście słupa bocznego model zapewnił dobrą ochronę wszystkich regionów ciała, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona została oceniona jako należyta. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
13,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,9pkt
Zderzenie ze słupem
7,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 82 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. W teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy nie jest dostarczana jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system nie został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
23,6pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
23,6pkt
Instrukcja
11,6pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

21 pkt | 58 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była kiepska we wszystkich testowanych obszarach. Powierzchnia maski oferowała dobrą lub odpowiednią ochronę, z słabym wynikiem wskazanym wzdłuż podstawy przedniej szyby i na sztywnych filarach przedniej szyby.

Głowa
15,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 70 %

Model Nissan Note wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje tylko siedzenia z przodu. Ogranicznik prędkości jest dostępny i spełnia wymogi Euro NCAP dla systemów tego typu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
2,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer