Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta terenowe |
Nadwozie | 4-drzwiowy pickup |
Masa | 2036 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Nissan zmodyfikował auto na skutek pewnych problemów podczas pierwotnych testów. System kontroli uruchamiania poduszek powietrznych został wymieniony i teraz działają one sprawnie. W wyniku ulepszeń ochronę głowy i szyi zarówno kierowcy jak i pasażera oceniono na "dobrą". Mimo wszystko kabina pasażerska znów okazała się niestabilna po uderzeniu, odnotowano również duży nacisk na klatkę piersiową - "słaba" ocena. Dodatkowo twarde elementy deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Notę obniżono również z powodu znacznego uszkodzenia podłogi. Bardzo słaba osłona nóg i kostek - duże przesunięcie pedałów sterowniczych. Nissan rozpoczął kampanię wyposażania poduszki powietrznej w dodatkowy czujnik. Euro NCAP zachęca posiadaczy modelu do postępowania zgodnie ze wskazówkami producenta.
Navara uzyskała maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna chroniąca głowę nie jest wyposażeniem standardowym, nie przeprowadzono więc testu zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 7 pkt (44%) |
Zderzenie boczne | 12 pkt (75%) |
Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 40 pkt (93%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 68 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski zostały ocenione na "wystarczające" jeśli chodzi o poziom amortyzacji. Pozostałe pola - bardzo słabo. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Na podstawie wyników pomiaru obciążenia manekina, auto otrzymało maksimum punktów za ochronę 3-latka w testach dynamicznych. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została jednak dostatecznie oznaczona. Specjalna etykieta na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Informacja dostępna w wielu językach, umieszczona na fotelikach zwiększa poziom ochrony - test oceniono na 4 gwiazdki. |
|
1,5 - letniego | Fair G 0/1 tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Fair G 0/1tyłem do kierunku jazdy |