Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 057 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Nissan Navara 2.5 diesel ´Mid´/´ 2008

Ogólne dane auta
Klasa Duże auta terenowe
Nadwozie 4-drzwiowy pickup
Masa 2036 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Nissan zmodyfikował auto na skutek pewnych problemów podczas pierwotnych testów. System kontroli uruchamiania poduszek powietrznych został wymieniony i teraz działają one sprawnie. W wyniku ulepszeń ochronę głowy i szyi zarówno kierowcy jak i pasażera oceniono na "dobrą". Mimo wszystko kabina pasażerska znów okazała się niestabilna po uderzeniu, odnotowano również duży nacisk na klatkę piersiową - "słaba" ocena. Dodatkowo twarde elementy deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Notę obniżono również z powodu znacznego uszkodzenia podłogi. Bardzo słaba osłona nóg i kostek - duże przesunięcie pedałów sterowniczych. Nissan rozpoczął kampanię wyposażania poduszki powietrznej w dodatkowy czujnik. Euro NCAP zachęca posiadaczy modelu do postępowania zgodnie ze wskazówkami producenta.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Navara uzyskała maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna chroniąca głowę nie jest wyposażeniem standardowym, nie przeprowadzono więc testu zderzenia ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 7 pkt (44%)
Zderzenie boczne 12 pkt (75%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 14 pkt (50%)
Bezpieczeństwo dziecka 40 pkt (93%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 68 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski zostały ocenione na "wystarczające" jeśli chodzi o poziom amortyzacji. Pozostałe pola - bardzo słabo.

Zabezpieczenie dziecka

Na podstawie wyników pomiaru obciążenia manekina, auto otrzymało maksimum punktów za ochronę 3-latka w testach dynamicznych. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została jednak dostatecznie oznaczona. Specjalna etykieta na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Informacja dostępna w wielu językach, umieszczona na fotelikach zwiększa poziom ochrony - test oceniono na 4 gwiazdki.

1,5 - letniego Fair G 0/1 tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Fair G 0/1tyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Nissan Navara 2.5 diesel ´Mid´/´