Micra doznała niewielkich uszkodzeń i deformacji podczas zderzenia czołowego. Pomimo obecności poduszki powietrznej, głowa i klatka piersiowa kierowcy uderzyły w kierownicę. Na obu tylnych siedzeniach supermini umieszczono mocowania ISOFIX. Jednak bezpieczeństwo 3-latka podczas testów dynamicznych było na niskim poziomie. Przednia szyba oferuje minimalną amortyzację, lepiej jeśli chodzi o ochronę głowy pieszego ze strony przedniej części maski.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
hatchback |
Masa |
975 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
System zabezpieczeń dopuścił do kontaktu głowy i klatki piersiowej kierowcy z kierownicą. Ryzykuje on również obrażenia nóg z powodu twardych elementów deski rozdzielczej. Klatka piersiowa pasażera jest dobrze chroniona. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Zanotowano pewne zagrożenie przesunięcie pasów bezpieczeństwa, co może powodować dodatkowe ryzyko podczas wypadku.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Kierowca mimo zagrożenia głowy i klatki piersiowej ze strony mało efektywnej poduszki powietrznej jest dobrze zabezpieczony. Niestety nacisk na klatkę piersiową powoduje wysokie obciążenie kręgosłupa.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
9 pkt (56%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
33 pkt (118%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
53 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Nissan uczynił postępy na polu ochrony pieszego. Krytyczne dla głowy dorosłego i dziecka obszary maski oferują amortyzację. Dodatkowo dwa testowane pola zderzaka są "przyjazne". Tylko ocena krawędzi przedniej jest relatywnie niska. |
Zabezpieczenie dziecka |
W przypadku 1,5-rocznego dziecka zastosowano fotelik tyłem do kierunku jazdy, dla starszego - przodem. Dla obu użyto do zamontowania 2-pktowych mocowań ISOFIX. Ochrona 3-latka na niskim poziomie. Lepiej w przypadku młodszego dziecka - tylko zbyt duże obciążenie klatki piersiowej w trakcie zderzenia czołowego. Etykiety ostrzegawcze umieszczono na osłonie przeciwsłonecznej, są trwałe i spełniają wymagania Euro NCAP. Informują o śmiertelnym niebezpieczeństwie w przypadku montażu fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej.
|
1,5 - letniego |
Kiddy Easyfix
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy
|