Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Nissan Micra 2003

Micra doznała niewielkich uszkodzeń i deformacji podczas zderzenia czołowego. Pomimo obecności poduszki powietrznej, głowa i klatka piersiowa kierowcy uderzyły w kierownicę. Na obu tylnych siedzeniach supermini umieszczono mocowania ISOFIX. Jednak bezpieczeństwo 3-latka podczas testów dynamicznych było na niskim poziomie. Przednia szyba oferuje minimalną amortyzację, lepiej jeśli chodzi o ochronę głowy pieszego ze strony przedniej części maski.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie hatchback
Masa 975 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

System zabezpieczeń dopuścił do kontaktu głowy i klatki piersiowej kierowcy z kierownicą. Ryzykuje on również obrażenia nóg z powodu twardych elementów deski rozdzielczej. Klatka piersiowa pasażera jest dobrze chroniona. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Zanotowano pewne zagrożenie przesunięcie pasów bezpieczeństwa, co może powodować dodatkowe ryzyko podczas wypadku.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Kierowca mimo zagrożenia głowy i klatki piersiowej ze strony mało efektywnej poduszki powietrznej jest dobrze zabezpieczony. Niestety nacisk na klatkę piersiową powoduje wysokie obciążenie kręgosłupa.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 9 pkt (56%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 33 pkt (118%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 53 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Nissan uczynił postępy na polu ochrony pieszego. Krytyczne dla głowy dorosłego i dziecka obszary maski oferują amortyzację. Dodatkowo dwa testowane pola zderzaka są "przyjazne". Tylko ocena krawędzi przedniej jest relatywnie niska.

Zabezpieczenie dziecka

W przypadku 1,5-rocznego dziecka zastosowano fotelik tyłem do kierunku jazdy, dla starszego - przodem. Dla obu użyto do zamontowania 2-pktowych mocowań ISOFIX. Ochrona 3-latka na niskim poziomie. Lepiej w przypadku młodszego dziecka - tylko zbyt duże obciążenie klatki piersiowej w trakcie zderzenia czołowego. Etykiety ostrzegawcze umieszczono na osłonie przeciwsłonecznej, są trwałe i spełniają wymagania Euro NCAP. Informują o śmiertelnym niebezpieczeństwie w przypadku montażu fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej.

1,5 - letniego Kiddy Easyfix tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Easyfixtyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Nissan Micra