Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 842 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Podczas zderzenia czołowego Micra doznała umiarkowanych zniszczeń i kabina zachowała stabilność. Mimo dobrych wyników - niskiego przesunięcia kierownicy, poważnie uszkodzona została podłoga. Drzwi kierowcy nie spełniają zadania - zostały silnie zniekształcone i wgięły się w stronę wnętrza. Po testach nie można ich było normalnie otworzyć - konieczne było użycie narzędzi. Lepszy wynik jeśli chodzi o drzwi pasażera. Ochrona głowy oraz efektywność poduszki powietrznej były odpowiednie. Również szyja była dobrze chroniona. Mimo niskiego nacisku pasów, ocena zabezpieczenia klatki piersiowej, na skutek kontaktu z deską rozdzielczą, została obniżona do marginalnej. Bardzo słabe wyniki osłony kolan, stóp i kostek. Wnętrze Micry okazało się nieprzyjazne. Natomiast bezpieczeństwo głowy, szyi oraz nóg pasażera było na wysokim poziomie. Również nacisk ze strony pasów na klatkę piersiową nie przekracza norm.
Ochrona brzucha podczas zderzenia bocznego była bardzo słaba z powodu wysokich przeciążeń. Bezpieczeństwo głowy zostało ocenione na "bardzo dobre", tylko "wystarczające" dla klatki piersiowej i miednicy.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | N/A |
Zderzenie boczne | N/A |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 0 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona głowy pieszego była powyżej przeciętnej. Rezultaty testu obszarów powyżej silnika nie były już tak dobre. Dobra osłona nóg - 2 pola powyżej przeciętnej w swojej klasie. Słabe wyniki krawędzi przedniej oraz zderzaka. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Zanotowano obecność etykiety ostrzegającej przed montowaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu, choć auto nie jest wyposażone w poduszkę powietrzną dla pasażera. Na tylnym siedzeniu umieszczono zarekomendowany fotelik przodem do kierunku jazdy - Romer King. Przesunięcie się dziecka do przodu w trakcie zderzenia czołowego było bardzo słabo kontrolowane. Niebezpieczne było również duże przemieszczenie głowy. W przypadku zderzenia bocznego wyniki były nieco lepsze: niewielkie boczne przesunięcie. Dzięki temu głowa dziecka była dobrze chroniona. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy |