Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 062 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan Micra 0.9 Acenta, safety pack

Nissan Micra 0.9 Acenta, safety pack
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1072 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
79%
Zabezpieczenie przechodnia
72%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.6 pkt | 91 %

Przedział pasażerski Micry pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Nissan pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery kierowca był dobrze chroniony. Odczyty z manekinów dla tylnego pasażera wykazały, że miednica wślizgnęła się pod pas bezpieczeństwa i ochrona tego obszaru ciała została oceniona jak bardzo słaba. Poza tym ochrona była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione i Micra zdobyła maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała - dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, natomiast geometryczna ocena tylnich siedzeń wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Micra w standardowym wyposażeniu posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego działający przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP unikając kolizji przy większości sprawdzanych prędkości.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,9 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
2,8 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.1 pkt | 79 %

W zderzeniu czołowym, odczyty z manekina wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla dziecka 10-letniego. Dla manekina dziecka 6-letniego ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna, natomiast ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona obu manekinów była dobra i Micra zdobyła maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Micra została zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
19,1pkt

Uderzenie z przodu
11,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Takata Maxi
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

33.4 pkt | 79 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę głowy potrąconego pieszego, przy bardzo słabych wynikach odnotowanych na bocznych słupkach. Zderzak zapewnił dobra ochronę dla nóg pieszego, również ochrona obszaru miednicy była dobra we wszystkich sprawdzanych miejscach. Micra posiada, jako część opcjonalnego pakietu, autonomiczny system hamownia awaryjnego wykrywający pieszych. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,6 pkt
Głowa
16,8 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.7 pkt | 72 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnich miejsc. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamownia awaryjnego, spisał się na wystarczającym poziomie w testach swojej efektywności przy prędkościach pozamiejskich. Micra posiada również standardowo manualnie sterowany ogranicznik prędkości. Jako część opcjonalnego pakietu, Micra posiada asystenta pasa ruchu, który łagodnie kieruje samochód na prawidłowy tor jazdy jeżeli dochodzi do niezamierzonego wyjechania poza linie wyznaczające pas ruchu.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny