Przedział pasażerski Micry pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Nissan pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery kierowca był dobrze chroniony. Odczyty z manekinów dla tylnego pasażera wykazały, że miednica wślizgnęła się pod pas bezpieczeństwa i ochrona tego obszaru ciała została oceniona jak bardzo słaba. Poza tym ochrona była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione i Micra zdobyła maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała - dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, natomiast geometryczna ocena tylnich siedzeń wykazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Micra w standardowym wyposażeniu posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego działający przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP unikając kolizji przy większości sprawdzanych prędkości.
W zderzeniu czołowym, odczyty z manekina wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla dziecka 10-letniego. Dla manekina dziecka 6-letniego ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna, natomiast ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona obu manekinów była dobra i Micra zdobyła maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Micra została zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę głowy potrąconego pieszego, przy bardzo słabych wynikach odnotowanych na bocznych słupkach. Zderzak zapewnił dobra ochronę dla nóg pieszego, również ochrona obszaru miednicy była dobra we wszystkich sprawdzanych miejscach. Micra posiada, jako część opcjonalnego pakietu, autonomiczny system hamownia awaryjnego wykrywający pieszych. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnich miejsc. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamownia awaryjnego, spisał się na wystarczającym poziomie w testach swojej efektywności przy prędkościach pozamiejskich. Micra posiada również standardowo manualnie sterowany ogranicznik prędkości. Jako część opcjonalnego pakietu, Micra posiada asystenta pasa ruchu, który łagodnie kieruje samochód na prawidłowy tor jazdy jeżeli dochodzi do niezamierzonego wyjechania poza linie wyznaczające pas ruchu.