Przedział pasażerski LEAFa pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona przedniego manekina była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Odczyty z czujników wykazały, że doszło do kontaktu głowy manekina ze strukturą wnętrza pojazdu, wskazując na to, że w poduszce panowało niewystarczające ciśnienie. Ochrona kolan i ud była dobra dla obu przednich manekinów. NIssan pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra, ale odczyty wykazały, że siła w części biodrowej pasa bezpieczeństwa spadła w czasie zderzenia. Odczyty z klatki piersiowej tylnego manekina wykazały mierną ochronę. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i LEAF zdobył maksymalną ilość punktów w tych próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów była dobra, z wyjątkiem szyi 10-letniego manekina, którego ochrona została oceniona jako słaba z powodu zmierzonych wartości naprężeń. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których dla których LEAF został zaprojektowany mogą być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w pojeździe.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi jedynie na przednich słupkach. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego oraz obszaru miednicy była dobra i LEAF zdobył w tej próbie maksymalną ilość punktów. Autonomiczny system hamowania awaryjnego całościowo wypadał na wystarczającym poziomie w próbach ochrony podatnych na zagrożenia użytkowników drogi, ze skutecznością wahającą się od dobrej do miernej w indywidualnych scenariuszach.
LEAF posiada system przypominania o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, ale stracił punkty z powodu braku możliwości wykrywania pasażerów na tylnych siedzeniach. Będący standardowym wyposażeniem ogranicznik prędkości wykorzystuje kamerę oraz cyfrową mapę do informowania kierowcy ograniczeniach prędkości, pozwalając ustalić odpowiedni limit. Asystent pasa ruchu również korzysta z kamery, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu pojazdu na pasie ruchu. System ten musi zostać aktywowany przez kierowcę i nie włączą się automatycznie po uruchomieniu samochodu. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się całościowo dobrą skutecznością w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, z dobrymi rezultatami w większości scenariuszy testu.