Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan LEAF 'Acenta'

Nissan LEAF 'Acenta'
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1545 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.4 pkt | 93 %

Przedział pasażerski LEAFa pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona przedniego manekina była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Odczyty z czujników wykazały, że doszło do kontaktu głowy manekina ze strukturą wnętrza pojazdu, wskazując na to, że w poduszce panowało niewystarczające ciśnienie. Ochrona kolan i ud była dobra dla obu przednich manekinów. NIssan pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra, ale odczyty wykazały, że siła w części biodrowej pasa bezpieczeństwa spadła w czasie zderzenia. Odczyty z klatki piersiowej tylnego manekina wykazały mierną ochronę. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i LEAF zdobył maksymalną ilość punktów w tych próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,5pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.3 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów była dobra, z wyjątkiem szyi 10-letniego manekina, którego ochrona została oceniona jako słaba z powodu zmierzonych wartości naprężeń. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których dla których LEAF został zaprojektowany mogą być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w pojeździe.

Bazowa ocena auta
22,3pkt

Uderzenie z przodu
14,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

34.2 pkt | 71 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi jedynie na przednich słupkach. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego oraz obszaru miednicy była dobra i LEAF zdobył w tej próbie maksymalną ilość punktów. Autonomiczny system hamowania awaryjnego całościowo wypadał na wystarczającym poziomie w próbach ochrony podatnych na zagrożenia użytkowników drogi, ze skutecznością wahającą się od dobrej do miernej w indywidualnych scenariuszach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
7,1 pkt
Głowa
15,1 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.3 pkt | 71 %

LEAF posiada system przypominania o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, ale stracił punkty z powodu braku możliwości wykrywania pasażerów na tylnych siedzeniach. Będący standardowym wyposażeniem ogranicznik prędkości wykorzystuje kamerę oraz cyfrową mapę do informowania kierowcy ograniczeniach prędkości, pozwalając ustalić odpowiedni limit. Asystent pasa ruchu również korzysta z kamery, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu pojazdu na pasie ruchu. System ten musi zostać aktywowany przez kierowcę i nie włączą się automatycznie po uruchomieniu samochodu. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się całościowo dobrą skutecznością w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, z dobrymi rezultatami w większości scenariuszy testu.

Ogranicznik prędkości
1,9 pkt
Asystent pasa ruchu
2,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry