Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan Evalia 1.5dCi Full Trim, LHD

Nissan Evalia 1.5dCi Full Trim, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1426 kg
Wynik testu
68%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
55%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

25 pkt | 68 %

Podczas testów zderzenia czołowego, okazało się, że panel podłogowy został oderwany od podstawy słupka, zauważono liczne pęknięcia w miejscach między podłogą a progiem. Główna część progu została wygięte. Przedział pasażerski uznano za niestabilne, a model został ukarany. Podobnie w miejscu na nogi kierowcy, podłoga uległa deformacją i pęknięciom za co model został ukarany. Ochrona kierowcy był głównie marginalna. W teście bariery bocznej ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, ochrona innych regionów ciała oceniona została jako dobra. Jednak w cięższym teście słupa bocznego, czujniki na manekinach wykazały słabą ochronę klatki piersiowej. Siedzenia i zagłówki zapewniają marginalną ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył.

Uderzenie przodem
9,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,7pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Na podstawie fikcyjnych odczytów w badaniach dynamicznych, model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę zarówno dziecka 3-letniego i 18 miesięcznego. W zderzeniu bocznym zapewniona ochrona była dobra, prawidłowe ograniczenia zminimalizowały ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza samochodu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednakże umieszczone w pojeździe oznakowania nie były jasne, za co system nie został nagrodzony. Grupa 2/3 uniwersalnych fotelików dziecięcych nie może być instalowana na środkowym miejscu z tyłu.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
4,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
11,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Maxi Cosi Pebble
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
4,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
11,8pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Maxi Cosi Pearl
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 67 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego w większości obszarów testowanych. Przednia krawędź maski oferowała głównie dobrą ochronę miednicy.W obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę pieszego, maska oferowała głównie odpowiednią ochronę, miejscami marginalną.

Głowa
14,4 pkt
Miednica
5,0 pkt
Nogi
4,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 55 %

Model posiada elektroniczną kontrolę stabilności, a także system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa przednich foteli – są to elementy wyposażenia standardowego. Ogranicznik prędkości jest dostępny, ale nie spełnia wymagań Euro NCAP, ponieważ daje tylko wizualne ostrzeżenie kierowcy o przekroczeniu ustawionej prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
0,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer