Przedział dla podróżnych e-NV 200 Evalia pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego.Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Uznano jednak, że niektóre elementy deski rozdzielczej oraz kolumny kierowniczej mogą stanowić ryzyko urazu ciała. W teście bariery bocznej ochrona wszystkich regionów ciała była dobra, jedynie klatki piersiowej była odpowiednia. W poważniejszym teście słupa bocznego czujniki wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w sytuacji uderzenia w tył pojazdu.
Pojazd otrzymał maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach udarności bocznej oraz wpływu frontalnego. Dostarczona ochrona była dobra, zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała, w przypadku kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja dostarczana kierowcy, o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera jest niewystarczająca i system nie został nagrodzony. Wewnątrz pojazdu znajduje się etykieta w jasny sposób opisująca niebezpieczeństwo, które wypływa z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może zostać zainstalowana grupa 2/3 modeli fotelików dla dziecka.
Zderzak w większości testowanych obszarów zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego. Jednak frontowa krawędź maski oferowała w przeważającej mierze marginalny poziom ochrony. W większości obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, zapewniona ochrona była słaba lub marginalną, w niewielkim obszarze dobra.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje zarówno fotel kierowcy jak i pasażera. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, jednal nie spełnia wymogów Euro NCAP. Model jest wyposażony w niezależny układ hamulcowy oraz system wspierający jazdę w mieście.