Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan e-NV200 Evalia Electric Motor Ludo Combi, L

Nissan e-NV200 Evalia Electric Motor Ludo Combi, L
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
1641 kg
Wynik testu
75%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
60%
Zabezpieczenie przechodnia
38%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 75 %

Przedział dla podróżnych e-NV 200 Evalia pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego.Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Uznano jednak, że niektóre elementy deski rozdzielczej oraz kolumny kierowniczej mogą stanowić ryzyko urazu ciała. W teście bariery bocznej ochrona wszystkich regionów ciała była dobra, jedynie klatki piersiowej była odpowiednia. W poważniejszym teście słupa bocznego czujniki wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w sytuacji uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
12,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,9pkt
Zderzenie ze słupem
6,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 80 %

Pojazd otrzymał maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach udarności bocznej oraz wpływu frontalnego. Dostarczona ochrona była dobra, zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała, w przypadku kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja dostarczana kierowcy, o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera jest niewystarczająca i system nie został nagrodzony. Wewnątrz pojazdu znajduje się etykieta w jasny sposób opisująca niebezpieczeństwo, które wypływa z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może zostać zainstalowana grupa 2/3 modeli fotelików dla dziecka.

Bazowa ocena auta
23,5pkt
Wydajność
4,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Maxi Cosi Pearl
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
4,0pkt
Instrukcja
11,5pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Maxi Cosi Pearl
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

22 pkt | 60 %

Zderzak w większości testowanych obszarów zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego. Jednak frontowa krawędź maski oferowała w przeważającej mierze marginalny poziom ochrony. W większości obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, zapewniona ochrona była słaba lub marginalną, w niewielkim obszarze dobra.

Głowa
14,5 pkt
Miednica
1,9 pkt
Nogi
5,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 38 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje zarówno fotel kierowcy jak i pasażera. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, jednal nie spełnia wymogów Euro NCAP. Model jest wyposażony w niezależny układ hamulcowy oraz system wspierający jazdę w mieście.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
0,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer