Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 056 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Nissan Almera Tino 2001

Euro NCAP ujawniło usterkę czujnika bocznej poduszki powietrznej w trakcie pierwotnych testów. Dochodzenie pokazało, że problemem było wadliwe oprogramowanie. W rezultacie Nissan przeprowadził ogólnoeuropejską kontrolę. Powtórne testy dały już zadowalający wynik. Jeśli chodzi o inne aspekty Tino prezentuje się dobrze.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1238 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Zarówno poduszka powietrzna jak i system pasów zapewniają wystarczającą ochronę. Konstrukcja auta po zderzeniu pozostała stabilna. Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera montowane są w standardzie. Twarde elementy za kolumną sterowniczą mogą stać się źródłem obrażeń kolan kierowcy. Mimo amortyzującej nakładki, ryzyko uszkodzeń pozostaje. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze wraz z ogranicznikami napięcia. Dodatkowy plus to 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Podczas testów zderzenia bocznego oraz zderzenia ze słupem Tino uzyskał maksymalną liczbę punktów. Głównie dzięki poduszkom powietrznym chroniącym głowę i klatkę piersiową. Dzięki poprawkom w czasie powtórzonych testów spisują się doskonale.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 9 pkt (56%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 16 pkt (57%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 39 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska i zderzak oferują minimalną amortyzację. Krawędź przednia mimo wszystko nie była w pełni "nieprzyjazna".

Zabezpieczenie dziecka

Tylne pasy są tak zaprojektowane, by móc bez problemu zamontować fotelik. Etykieta w 3 językach obcych instruuje jak poprawnie to zrobić. Niestety etykieta ostrzegawcza na osłonie przeciwsłonecznej pasażera jest łatwa do usunięcia. Nissan zarekomendował foteliki przodem do kierunku jazdy Romer King i Peggy. 1,5-roczny pasażer był dobrze chroniony, zanotowano jednak wysokie obciążenie szyi, co może powodować obrażenia. To częsty problem, jeśli w przypadku małego dziecka nie używa się fotelika tyłem do kierunku jazdy. 3-latek był dobrze chroniony w każdym z testów.

1,5 - letniego Roemer Peggy przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Nissan Almera Tino