Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Minivany |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1238 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Zarówno poduszka powietrzna jak i system pasów zapewniają wystarczającą ochronę. Konstrukcja auta po zderzeniu pozostała stabilna. Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera montowane są w standardzie. Twarde elementy za kolumną sterowniczą mogą stać się źródłem obrażeń kolan kierowcy. Mimo amortyzującej nakładki, ryzyko uszkodzeń pozostaje. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze wraz z ogranicznikami napięcia. Dodatkowy plus to 3-pktowy centralny tylny pas.
Podczas testów zderzenia bocznego oraz zderzenia ze słupem Tino uzyskał maksymalną liczbę punktów. Głównie dzięki poduszkom powietrznym chroniącym głowę i klatkę piersiową. Dzięki poprawkom w czasie powtórzonych testów spisują się doskonale.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 9 pkt (56%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 39 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Maska i zderzak oferują minimalną amortyzację. Krawędź przednia mimo wszystko nie była w pełni "nieprzyjazna". |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Tylne pasy są tak zaprojektowane, by móc bez problemu zamontować fotelik. Etykieta w 3 językach obcych instruuje jak poprawnie to zrobić. Niestety etykieta ostrzegawcza na osłonie przeciwsłonecznej pasażera jest łatwa do usunięcia. Nissan zarekomendował foteliki przodem do kierunku jazdy Romer King i Peggy. 1,5-roczny pasażer był dobrze chroniony, zanotowano jednak wysokie obciążenie szyi, co może powodować obrażenia. To częsty problem, jeśli w przypadku małego dziecka nie używa się fotelika tyłem do kierunku jazdy. 3-latek był dobrze chroniony w każdym z testów. |
|
1,5 - letniego | Roemer Peggy przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy |