Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1238 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Konstrukcja w czasie testów okazała się być niestabilna. Trudno więc przewidzieć, jak zachowa się podczas poważniejszych wypadków. Poduszka powietrzna montowana jest w standardzie dla pasażera oraz kierowcy. Mimo amortyzującej nakładki na kolumnę sterowniczą, nadal stanowi ona zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowcy. Przednie pasy dzięki ogranicznikom napięcia nie stwarzają dodatkowego ryzyka. Dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Boczna poduszka dobrze chroni klatkę piersiową oraz głowę kierowcy podczas zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem, chociaż nie rozwinęła się w pełni. Poręcz zagraża jednak bezpieczeństwu brzucha.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 9 pkt (56%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 39 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Krawędź przednia i zderzak oferują pewną amortyzację, ale nie uzyskały dobrej noty. Lepiej w przypadku wyników maski. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Tylne pasy są dostosowane do montowania fotelików. Instrukcja w 3 językach obcych pomaga zrobić to w odpowiedni sposób. Etykieta ostrzegawcza została umieszczona na osłonie przeciwsłonecznej pasażera, ale jest łatwa do usunięcia. Nissan zarekomendował fotelik przodem do kierunku jazdy Römer King dla 3-latka, i Römer Peggy dla młodszego dziecka. Tylko te są dostosowane do użycia z pasami auta. Starszy pasażer nie był jednak wystarczająco chroniony - głowa przesuwa się zbytnio do przodu. Lepiej w przypadku 1,5-rocznego dziecka: tylko zbyt wysokie obciążenie szyi co jest częste gdy nie stosujemy fotelika tyłem do kierunku jazdy. |
|
1,5 - letniego | Roemer Peggy przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Kingprzodem do kierunku jazdy |