W czasie pierwotnych testów w ubiegłym roku wykryto poważną usterkę pasów bezpieczeństwa podczas zderzenia czołowego. Producent nie miał wystarczającej ilości czasu do zbadania przyczyn, więc publikację wyników opóźniono do chwili obecnej. W międzyczasie Nissan zidentyfikował problem i dokonał poprawek. Rezultaty usprawnionego systemu bezpieczeństwa zamieszczono poniżej. Almera zdobyła 2 gwiazdki, jednak drugą oznaczono jako skreśloną, żeby zaznaczyć zbyt wysokie obciążenie klatki piersiowej kierowcy w trakcie zderzenia czołowego. Wysoki nacisk jest skutkiem tego, że kabina w czasie testów okazała się być niestabilna. Zarówno ochrona dziecka jak i ochrona pieszego pozostawiają wiele do życzenia.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1140 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Mimo, iż poduszka powietrzna rozwinęła się prawidłowo, klatka piersiowa kierowcy uderzyła w dolną część kierownicy. Siła uderzenia była wystarczająca do spowodowania śmiertelnych obrażeń. Twarde elementy za deską rozdzielczą zagrażają również bezpieczeństwu nóg i kolan. Dodatkowo duże przesunięcie pedałów sterowniczych stwarza ryzyko uszkodzenia stóp i kostek.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Nawet bez bocznych poduszek powietrznych ochrona była zapewniona. Jednak wszystkie 3 badane punkty klatki piersiowej miały kontakt z drzwiami auta. Odpowiednio wyprofilowane siedzenia zamortyzowało uderzenie by odpowiednio osłonić kierowcę.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
3 pkt (19%)
|
Zderzenie boczne |
11 pkt (69%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
9 pkt (32%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
21 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona była generalnie bardzo słaba. Pewne obszary maski dają amortyzację w przeciwieństwie do krawędzi przedniej. Brak jakichkolwiek zabezpieczeń jeśli chodzi o zderzak. |
Zabezpieczenie dziecka |
Pasy Almery są dostosowane do montażu fotelika. Jedno z rekomendowanych przez Nissana siedzeń nie było jednak kompatybilne, a instrukcja okazała się niejasna. Obydwa foteliki zapewniły dzieciom bezpieczeństwo w trakcie testu zderzenia czołowego. Obciążenie szyi młodszego pasażera przekroczyło jednak nieco dopuszczalną normę. Gorszy rezultat w przypadku zderzenia bocznego i starszego dziecka: poważne ryzyko obrażeń głowy.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|