Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążeniowe wskazują na kontakt głowy kierowcy z kierownicą (zbyt niskie ciśnienie w poduszce powietrznej). Bez powyższych zastrzeżeń kierowca otrzymałby komplet punktów za ochronę wszystkich partii ciała. Kolana i uda kierowcy oraz pasażera były dobrze chronione podczas testu. Mitsubishi zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa dla pasażerów różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. W przypadku zderzenia bocznego nota na poziomie 'bardzo dobrym' dla wszystkich obszarów. Obniżono liczbę punktów jedynie z powodu odblokowania drzwi kierowcy na skutek uderzenia. Ochronę klatki piersiowej w trakcie zderzenia ze słupem oceniono na 'słabą', z powodu silnego nacisku na żebra, ochrona brzucha - 'marginalna'. Również słabo w przypadku zabezpieczenia przed urazami szyjnego odcinka kręgosłupa.
Tylko na podstawie pomiarów obciążenia, auto uzyskało komplet punktów za ochronę 3-latka podczas testów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona.
Brak punktów za amortyzację nóg pieszego oferowaną przez maskę i przednią krawędź. Również 'bardzo słaba' ochrona ze strony krytycznych dla głowy dorosłego pól maski.
Z powodu nowego systemu ratingowego Euro NCAP, Mitsubishi zwiększyło dostępność systemu ESC. Od stycznia 2009 Mitsubishi Active Stability and Traction Control (MASTC) jest dostępny jako standard w większości wersji Lancer i jako wyposażenie opcjonalne w innych modelach dostępnych w Europie. Konsumenci powinni być świadomi, że nie wszystkie auta w sprzedaży posiadają MASTC - Euro NCAP zachęca do wybrania tych wyposażonych w ten system. System przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera dostępny w standardzie.