Z pośród dwóch otrzymanych gwiazdek, druga oznaczona jest poprzez przekreślenie. Ocenę obniżyła bardzo słaba ochrona klatki piersiowej kierowcy podczas zderzenia bocznego. Auto nie spełniło nowych standardów z października 1998. Dodatkowo kabina okazała się niestabilna w trakcie zderzenia czołowego, a podłoga doznała poważnych uszkodzeń. Plusem jest ochrona pieszego nieco powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1244 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Doszło do znacznego uszkodzenia drzwi kierowcy. Podobnie jeśli chodzi o podłogę. Poduszka powietrzna rozwija się lekko w lewą stronę kierowcy, mimo niskiego ciśnienia powietrza jego głowa nie miała kontaktu z kierownicą. Kolejnym negatywnym aspektem jest obecność twardych elementów deski rozdzielczej, które zagrażają bezpieczeństwu kolan i górnych partii nóg. Ryzyko powiększa również duże obciążenie prawego stawu kolanowego. Nacisk na klatkę piersiową ze strony pasów bezpieczeństwa zarówno dla kierowcy jak i pasażera stanowi umiarkowane zagrożenie.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Chociaż uszkodzenie drzwi wydaje się być nieznaczne, klatka piersiowa i żebra kierowcy są wysoko obciążone. Głowa miała kontakt z wnętrzem drzwi, nie był on jednak groźny. Plusem jest niski nacisk na brzuch i miednicę.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
4 pkt (25%)
|
Zderzenie boczne |
11 pkt (69%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
26 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Dwa obszary maski krytyczne dla głowy dziecka spełniają wymogi. Niestety boki są nieprzyjazne. W przypadku dorosłego ochrona wypada bardzo słabo. Krawędź przednia i zderzak wypadają powyżej przeciętnej, ale żadne z pól nie daje wystarczającej amortyzacji. |
Zabezpieczenie dziecka |
Tylne pasy są oznaczone i przystosowane do montażu fotelików. Zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy, rekomendowane przez Mitsubishi, by wykazać kompatybilność pasów. Wysokość klamry pozwala na odpowiednie zapięcie siedzenia. Jednak przyczynia się również do zbyt dużego przesunięcia głów dzieci w przód. W przypadku starszego dziecka obciążenie klatki piersiowej było wysokie. Podczas zderzenia bocznego, foteliki nie zapewniają ochrony głowy. Dzieci narażone są na obrażenia.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|