Test zderzenia czołowego wykazał, że model po przeprowadzonym teście był na granicy wytrzymałości. Kabina pasażerska mogła nie wytrzymać gdyby test był przeprowadzony przy wyższej prędkości - kabina pasażerska jest niestabilna. Ocena ochrony klatki piersiowej kierowcy była marginalna. Podłoga po zderzeniu była zdeformowana, ochrona okolic stóp i kostek również okazała się marginalna. Elementy deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia kolan oraz ud przednich pasażerów. Chociaż pomiary obciążenia manekinów nie wykazały nadmiernego obciążenia to w czasie zderzenia bocznego otworzyły się drzwi, za co ocena modelu została obniżona. Tylko słaba ochrona klatki piersiowej w trakcie nieco bardziej poważnego zderzenia ze słupem. Dobra ocena zabezpieczenia szyjnego odcinka kręgosłupa podczas zderzenia tyłem. Testy nie wykazały problemów z systemem elektrycznym i akumulatorami.
Tylko na podstawie testów dynamicznych za ochronę 3-latka auto zdobyło komplet punktów. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim fotelu. Informacja o statusie poduszki nie jest jednak do końca jasna. Etykieta umieszczona w aucie wyraźnie ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciw aktywnej poduszki powietrznej.
Zderzak zdobył komplet punktów za ochronę nóg pieszego, dużo słabiej w przypadku przedniej krawędzi maski - nie uzyskała ani jednego punktu. Słaba amortyzacja krytycznych dla głowy dziecka obszarów maski, nieco lepszy poziom ochrony w przypadku głowy dorosłego.
ESC jest standardowym wyposażenie Mitsubishi i-MiEV, podobnie system przypominający o zapięciu przednich pasów bezpieczeństwa.