Szukaj
Mitsubishi
Mitsubishi
4,2 (5 358 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mitsubishi w pigułce

Test euroncap Mitsubishi i-MiEV i-MiEV, LHD

Mitsubishi i-MiEV i-MiEV, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1110 kg
Wynik testu
73%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
48%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

26 pkt | 73 %

Test zderzenia czołowego wykazał, że model po przeprowadzonym teście był na granicy wytrzymałości. Kabina pasażerska mogła nie wytrzymać gdyby test był przeprowadzony przy wyższej prędkości - kabina pasażerska jest niestabilna. Ocena ochrony klatki piersiowej kierowcy była marginalna. Podłoga po zderzeniu była zdeformowana, ochrona okolic stóp i kostek również okazała się marginalna. Elementy deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia kolan oraz ud przednich pasażerów. Chociaż pomiary obciążenia manekinów nie wykazały nadmiernego obciążenia to w czasie zderzenia bocznego otworzyły się drzwi, za co ocena modelu została obniżona. Tylko słaba ochrona klatki piersiowej w trakcie nieco bardziej poważnego zderzenia ze słupem. Dobra ocena zabezpieczenia szyjnego odcinka kręgosłupa podczas zderzenia tyłem. Testy nie wykazały problemów z systemem elektrycznym i akumulatorami.

Uderzenie przodem
9,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

Tylko na podstawie testów dynamicznych za ochronę 3-latka auto zdobyło komplet punktów. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim fotelu. Informacja o statusie poduszki nie jest jednak do końca jasna. Etykieta umieszczona w aucie wyraźnie ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciw aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
10,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

17 pkt | 48 %

Zderzak zdobył komplet punktów za ochronę nóg pieszego, dużo słabiej w przypadku przedniej krawędzi maski - nie uzyskała ani jednego punktu. Słaba amortyzacja krytycznych dla głowy dziecka obszarów maski, nieco lepszy poziom ochrony w przypadku głowy dorosłego.

Głowa
11,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

ESC jest standardowym wyposażenie Mitsubishi i-MiEV, podobnie system przypominający o zapięciu przednich pasów bezpieczeństwa.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę