Szukaj
Mitsubishi
Mitsubishi
4,2 (5 354 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mitsubishi w pigułce

Test euroncap Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 'Invite', 4x2

 Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 'Invite', 4x2
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1425 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
80%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.9 pkt | 97 %

Przedział pasażerski Eclipse Cross pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mitsubishi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna, bazując na pomiarach jej ściśnięcia. W pozostałych przypadkach, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Eclipse Cross zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem system ograniczający skutki kolizji czołowej FCM, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach funkcjonalności przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
8,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.2 pkt | 78 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty dokonane na 10-letnim manekinie wykazały słabą ochronę szyi. Ochrona wszystkich pozostałych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla 6-cio jak i 10-letniego manekina. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra i przyznana została maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera, może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Uniwersalne foteliki dziecięce, korzystające z pasów bezpieczeństwa przeznaczonych dla osoby dorosłej, nie mogą być zainstalowane na środkowym miejscu tylnej kanapy. W pozostałych przypadkach foteliki mogą być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
21,0pkt

Uderzenie z przodu
13,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania/OSANN Dream
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

33.8 pkt | 80 %

Ochrona zapewniona przez maskę była dobra lub wystarczająca w prawie każdej sprawdzanej lokalizacji. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Ochrona miednicy była również dobra we wszystkich sprawdzanych punktach, z wyjątkiem jednego, gdzie ochrona była wystarczająca. Autonomiczny system hamownia awaryjnego (FCM), wykazał się skutecznością działania na wystarczającym poziomie, w próbach reakcji na pieszych.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
3,7 pkt
Głowa
18,1 pkt
Miednica
5,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.5 pkt | 71 %

Eclipse Cross posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę, kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu, a sterowany manualnie ogranicznik prędkości pomaga utrzymać odpowiednią prędkość. Próby systemu ograniczającego skutki kolizji czołowej FCW, przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji we wszystkich scenariuszach testu i przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry