Przedział pasażerski Eclipse Cross pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mitsubishi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej tylnego pasażera została oceniona jako mierna, bazując na pomiarach jej ściśnięcia. W pozostałych przypadkach, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Eclipse Cross zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem system ograniczający skutki kolizji czołowej FCM, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach funkcjonalności przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, unikając kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty dokonane na 10-letnim manekinie wykazały słabą ochronę szyi. Ochrona wszystkich pozostałych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla 6-cio jak i 10-letniego manekina. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra i przyznana została maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera, może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Uniwersalne foteliki dziecięce, korzystające z pasów bezpieczeństwa przeznaczonych dla osoby dorosłej, nie mogą być zainstalowane na środkowym miejscu tylnej kanapy. W pozostałych przypadkach foteliki mogą być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę była dobra lub wystarczająca w prawie każdej sprawdzanej lokalizacji. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Ochrona miednicy była również dobra we wszystkich sprawdzanych punktach, z wyjątkiem jednego, gdzie ochrona była wystarczająca. Autonomiczny system hamownia awaryjnego (FCM), wykazał się skutecznością działania na wystarczającym poziomie, w próbach reakcji na pieszych.
Eclipse Cross posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę, kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu, a sterowany manualnie ogranicznik prędkości pomaga utrzymać odpowiednią prędkość. Próby systemu ograniczającego skutki kolizji czołowej FCW, przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem kolizji we wszystkich scenariuszach testu i przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.