Przedział pasażerski Countrymana pozostał stabilny w próbie zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Mini pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze, siedzących na innych miejscach. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery, kierowca był chroniony co najmniej wystarczająco. Odczyty z manekina dla tylnego pasażera wykazały mierną ochronę klatki piersiowej. Poza tym ochrona była dobra lub wystarczająca. W obu próbach, zarówna bocznego zderzenia z barierą jak i bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione i Countryman zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego dla tych miejsc. Countryman posiada w standardzie autonomiczny system hamownia awaryjnego, działający przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System spisał się na wystarczającym poziomie w testach Euro NCAP.
W czołowym teście zderzeniowym, odczyty z manekinów wskazały dobrą lub wystarczającą ochronę dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów, z wyjątkiem szyi manekina dziecka 10-letniego, której ochrona została oceniona jako mierna. W bocznym zderzeniu z barierą, ochrona obu manekinów była dobra i Countryman zdobył maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej nie spełniała wymogów Euro NCAP i system nie został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Countryman jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem fotelików używanych na fotelu przedniego pasażera w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy ze względu na brak jasnej informacji dotyczącej stanu poduszki powietrznej.
Countryman posiada "aktywną" maskę. Czujniki wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłownik podnosi pokrywę silnika zapewniając większy prześwit pomiędzy powierzchnią maski, a twardymi elementami w komorze silnika. Mini pokazało, że system działa dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, więc testy zostały przeprowadzone z maską w pozycji podniesionej. Na prawie całej powierzchni maski odnotowano dobre lub wystarczające wyniki. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach. Natomiast ochrona zapewniona dla obszaru miednicy była przeważnie bardzo słaba. Wykrywający pieszych autonomiczny system hamownia awaryjnego jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe i nie został zawarty w tej ocenie.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnich siedzeń. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się działaniem na wystarczającym poziomie w próbach jego efektywności przy prędkościach pozamiejskich. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest również standardowym wyposażeniem.